korte ronde rug, welk zadel ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cootje2371

korte ronde rug, welk zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 21:31

Mijn paardje van 2,5 jaar heeft een gedrongen postuur zullen we maar zeggen,
lekker rond en kort met een brede borstkast.
Ben nu wel al een beetje naar zadels aan het kijken en vind ze in verhouding met mijn paardje behoorlijk lang.
Hij is helaas kleiner gebleven dan gedacht ,mij eigenlijk iets te klein maar ja hij is wel weer geweldig lief met
een gaaf karakter dus ja toch maar houden :D
O,ja merk is arabier (rolmops arabje)
Ben benieuwd 8-)

ano0uk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:42

Heb je geen foto van je paard?
Dan nog vind ik eigenlijk dat je een goede zadelmaker moet laten kijken, alleen die kan zien of een zadel echt past.

Mijn paard is ook erg kort (kan niet groter dan een 17'' zadel ivm druk op de nieren enz.) en gedrongen. En gewoonweg dik :+ hij heeft ook een bredere ruggengraat waardoor veel zadels afvallen.
Ik heb een wintec gehad. En nu heb ik een euroriding diamant met een brede boom. Ook een JC zadel schijnt te passen alleen weet ik niet welk model dat was.

Daihyo

Re: korte ronde rug, welk zadel ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:44

Ik heb voor mijn haflinger een Massimo.
Speciaal ontwikkeld voor paarden met een rondere bouw en korte rug.
Mijn 18,5 inch is korter dan een 18 inch Euroriding Diamant.
Kijk eens op www.greendistance.nl voor meer informatie.
Of even zoeken op bokt, er zijn genoeg topics over :j

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:05

Bestfit helpt mij ontzettend goed met mijn Arab, hij heeft ook op de kossackstud aangemeten (als je die kent?) en wij kennen de eigenaar en die is er ontzettend tevreden over.
Even contact opnemen? Ze zitten in Hilversum. :j www.bestfitzadel.nl
Ik ben erg tevreden!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:15

Ik heb eens zo'n kort Arabje gezien en haar mijn zadel geleend. Een Silhouette. Die is maatgemaakt in Engeland voor mijn korte, ronde Dartmoor. Klein detail: De dartmoor blijkt net zo breed als onze brede P.R.E.! Hadden we niet gedacht van zo'n klein pony'tje. De dame reed er zo mee weg. Was het eerste zadel wat niet schoof. Ze heeft er daarna meteen één besteld en ze roept er over. Onze Des is een P.R.E. met zo'n postuur. Daar kan maximaal een 16,5 inch op. Voor hem komt zo'n zadel er nu ook aan. Helemaal maatgemaakt voor hem! Daarvoor hadden we een Startrekk zadel, 'want dat was het énige dat zou passen'. We hadden geen aard met het zadel. Zulke zadelverkopers komen er bij mij nu niet meer in. :+ Bestfit kent silhouette volgens mij ook. Die kossackstud ben ik ook wel benieuwd naar!

De skim is hier de korte... ;)
frankiej @ [ITP] Drie musketiers in de witte wereld (Dartmoor, PRE, KWPN)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 09:26

Idd inch maat zegt niks, de lengte van de kussens is belangrijk. Ik heb op mijn welsh merrie van 1.20 een stubben juventus 17 inch. En die ligt mooi. dus goede zadelmaker bijhalen en merken nemen met korte kussens, geen keil bv.