Iemand ervaring? Lederen shettenhalster.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Iemand ervaring? Lederen shettenhalster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:38

Hoi!
Ik heb vanmiddag van mijn vader bij de Hyporama een lederen shetlander-halster gekregen (nouja, pony maar het is gewoon shetlander maat haha)
Ik wist helemaal niet dat ik het zou krijgen dus ik was natuurlijk heel blij.
Nu wil ik graag weten of mensen ervaring hebben bij hun shetlanders.
wat wel/niet doen (losgooien/wandelen/vastzetten/laten rollen noem maar op)
en moet je het nog invetten of zo?

Groetjes :D

Fotografie91

Re: Iemand ervaring? Lederen shettenhalster.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:29

onze shet heeft ook een leren halster om dat verwende diertje :P de meeste paarden hebben er bij ons nog geen 1 maar die heeft gewoon altijd om en houd het echt super netjes we kregen het erbij toen we der kochten en wij hebben haar al 3 jaar misschien heeft ze het al wel veel langer om ;)
maar bij haar poetsen we het nooit maar mijn leren halster voor mijn grote merrie poets ik wel gewoon af en toe met olie om het soepel te houden maar die heeft het bijna nooit om ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:01

Bedankt voor je reactie!
Toen ik het kocht was het aardig in de aanbieding en volgens die vrouw hing het er al een tijdje dus ik had het meteen een beetje ingevet met spul.
hij is nu veel soepeler en ik krijg nu de gespjes /klipjes gewoon goed los :)
ben even door mn touwen-verzameling aan het zoeken welke er het best bijpast:
een zwartwit gevlochten met blauw tape bovenaan omdattie kapot was
een roze/bruin gevlochten
een oranje/grijs gevlochten
een roze

kieees? :$

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:17

omdoen worden ze vanzelf soepel ;)

en tja kleur touw moet je zelf weten natuurlijk!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:22

Ik heb laatst op Paard & Koets een prachtig donkerbruin leren halster met koperen (gouden) gespen gekocht voor mijn Welsh A merrie; heerlijk zacht en dik onderlegd, heel chique halster. Daarbij heb ik een bijpassend halstertouw in dezelfde chocoladebruin kleur gekocht, ook met koperen (gouden) musketon.

Ik zelf vind het zonde om een leren halster als weidehalster te gebruiken; mijn leren halsters gebruik ik alleen voor 'net', dus om te wandelen, naar wedstrijd, voor foto's, dat soort dingen.
En voor alles wat van leer is geld: goed onderhouden. Dus zo af en toe eens invetten/in-olieen. Anders wordt het leer niet alleen dof en stug, maar gaat ook scheuren en breken.

Als jij een zwart leren halster hebt met RVS/zilverkleurige gespen, zou ik daar gewoon een zwart halstertouw met bijpassende musketon bij gebruiken; dat vind ik het mooiste. Maargoed, dat is persoonlijk. Ikzelf vind het niet mooi, een chique leren halster met een kleurig halstertouw er aan, dus ik zou gewoon een bijpassend halstertouw kopen. Halstertouwen heb je nóoit genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:26

Haha ik denk niet dat vaderlief het zo fijn vind om nóg meer geld uit te moeten geven.
(hij wilde persé betalen en aangezien ik ook al een rijbroek van heeel veel centjes heb gekregen voor de leuk...)
dus ik denk dat ik tijdelijk het roze touw neem en daarna even bij de dierenwinkel hiero een zwarte koop (niet duur maar goeie kwaliteit als je er normaal mee omgaat :) )
bedankt!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:32

Maar als je het als cadeau hebt gekregen, wil dat toch nog niet zeggen dat je niet nog zelf een bijpassend halstertouw er bij kan kopen? Dat kost je heus de kop niet hoor! Gemiddeld halstertouw van goede kwaliteit zit zo rond de €5,= .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:46

true. maar de winkel is hier ongeveer 3 kwartier vandaan, over de snelweg en mn ouders hebben het al niet zo op paarden(winkels)
dus binnenkort gewoon eventjes plaatselijke dierenwinkel en zolang het roze touw :p anders ligt het voor dood in de garage :O

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:48

_Dotty schreef:
true. maar de winkel is hier ongeveer 3 kwartier vandaan, over de snelweg en mn ouders hebben het al niet zo op paarden(winkels)
dus binnenkort gewoon eventjes plaatselijke dierenwinkel en zolang het roze touw :p anders ligt het voor dood in de garage :O

:)*
Daarom heeft men webshops uitgevonden! en die hebben vaak nog leukere spulletjes dan de dichtsbijzijnde ruitersportzaak :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:21

Hahaha ja inderdaad maar vaak ook de verzendkosten en ben een ietsiepietsie blut , wist je dat ietsiepietsie een woord is? (mn computer onderstreept het iig niet rood hahaha)

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 21:45

gewoon behandelen als elk ander leer
ik ben er nu zelf 1 aan het maken.
een school opdracht helaas