Nieuwe been beschermers van Kentucky met moleculen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pferdtje

Nieuwe been beschermers van Kentucky met moleculen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 16:12

Citaat:
Kentucky Horsewear komt met een nieuwe serie beenbescherming voorzien van d3o materiaal……
d3o ™ is een speciaal ontwikkeld materiaal gemaakt met intelligente moleculen. Vloeiend als je beweegt, maar bij schok vloeien deze samen om de schokenergie op te vangen

Zou dit nou echt helpen?
Op de plaatjes op internet zien ze er wel heel mooi uit ze zijn alleen erg duur zou het echt wat extra's zijn?

Anoniem

Re: Nieuwe been beschermers van Kentucky met moleculen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:28

heb je een foto? en prijs?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:31

Ik ben ook wel benieuwd naar een foto? :)

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:34

Bungarus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:24

zo bijzonder vind ik ze er niet uitzien.
Ik zou er geen (waarschijnlijk veel) geld voor neerleggen. Maar lijkt me wel interessant om te zien of het echt werkt.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:27

Zou dat nou echt kunnen werken? :=
Vind ze opzich wel mooi maar voor veel geld zou ik ze sowieso niet kopen, en duur zijn ze vast wel!

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:28

Ik vraag me af of het werkt, en voor het geld dat het waarschijnlijk gaat kosten ga ik het niet uitproberen O:)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:29

Ben benieuwd uit welke stof dit bestaat, ik ken geen stof die dit doet... Zouden de moleculen dus na de schok ook terug moeten gaan naar oorspronkelijke toestand en of dat energetisch mogelijk is??

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:45

Dat lijkt me wel, maar eerlijk gezegd kan ik me er geen voorstelling bij maken.. :=

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:36

De speciale substantie die in de beenbeschermers zit is het gepatenteerde metariaal d3o. Wanneer een paard gewoon beweegt zijn de moleculen vrij en is het materiaal dus soepel. Wanneer de benen met iets in aanraking komen vormen die moleculen een fractie van een seconde een pantser en is het super schokabsorberend. Direct daarna is het materiaal weer volledig soepel. Het grote voordeel van dit materiaal is dus dat het een optimale bescherming biedt zonder het comfort voor het paard weg te nemen. Dit materiaal wordt ook gebruikt in motorhelmen, bescherming voor wintersporten en motorkleding.

De Gera beenbeschermers met de quik button sluiting zijn zowel voor als achter € 120,-. De air beenbeschermers kosten voor € 99,- en achter rond de € 50,-. Springschoenen kosten € 80,- en de staartbeschermer met staartzak € 30,-.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:42

Moleculen kunnen altijd bewegen in vloeistof en in de lucht, niet in vaste toestand. In elk materiaal zitten moleculen, stofmoleculen en luchtmoleculen.

En ben wel benieuwd naar wat voor spul het is, het materiaal zou dan in minder dan een 10e van een seconde hard moeten worden en daarna meteen weer zacht...

En als ik zo de plaatjes kijk,z ie ik dat het spul op de harde peesbeschermer zelf ligt. Dus niet rechtstreeks op de pees. Dus de peesbeschermer zelf beschermt de pees al. Dus eigenlijk is het dubbelop.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:48

Is dat D3O een soort van niet-newtonse vloeistof ofzo ?
Ik zie trouwens nog niet echt bewijs op het filmpje dat het spul hard wordt bij inslag.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:55

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 13:59

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 14:58

Erg leuk op Spoga was de bak met gel die je ook in het filmpje ziet. Wanneer je er gewoon op duwde was het hardstikke zacht en als je er op sloeg keihard! Er werd met een hamer op geslagen en daar zag je helemaal geen afdruk van. Vervolgens werd de hamer op het d3o gelegd en zakte de hamer compleet weg.

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 18:29

De D3o zit alleen aan de achterkant van het been op de kogels blijft het dus gewoon een peesbeschermer.
Dan worden ze wel prijzig zeker aangezien ik ieder jaar nieuwe koop.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:45

Het d3o zit op de achterzijde van de peesbeschermer en aan de binnenkant van de kogel. De kritieke plaatsen dus :)

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 11:19

Op facebook staat ook heel veel informatie! Zoeken op Kentucky Horsewear! Kun je allemaal interessante filmpjes en artikelen vinden.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 13:55

Gaat er iemand toevallig naar Jumping Mechelen? Daar hebben ze een leuke aanbieding op de stand van Lydia Dehertoghe! Meer info vind je op www.jrsport.nl.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:21

Zit dat spul nou ook in de binnenvoering? Anders heeft het lijkt mij totaal geen nut voor het comfort van het paard aangezien het dan alleen aan de buitenkant van de peesbeschermer zit..

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:31

Het zit in de voering verwerkt :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 10:53

Intelligente moleculen. _O- Handig, hoef je ook je rekenmachine niet meer mee te nemen.

De eigenschap om hard te worden bij impact bestaat wel, ik ken het van maizena:
Maïzena is een niet-Newtoniaanse vloeistof. Die vloeistoffen voldoen eigenlijk niet aan de eigenschappen die we kennen van vloeistoffen. Het gekke van maïzena is dat als het in beweging komt het niet vloeibaarder wordt maar juist steviger. En dat heeft hele vreemde gevolgen. In de toekomst hopen wetenschappers erachter te komen hoe het werkt. Misschien dat we dit type vloeistoffen dan kunnen gebruiken voor schokdempers of voor lichtere kogelvrije vesten, die tijdens het lopen meebewegen maar bij impact heel hard zijn.

Ik vraag me wel af of het werkelijk comfortabeler is voor het paard als ik het plaatje van de beschermer bekijk, en wat nou werkelijk het voordeel is.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-10 11:31

supersambo schreef:
Is dat D3O een soort van niet-newtonse vloeistof ofzo ?
Ik zie trouwens nog niet echt bewijs op het filmpje dat het spul hard wordt bij inslag.

Hier kun je dat beter zien:

http://www.gizmag.com/d3o-motorcycle-ar ... est/14227/

Vond het een heel interessant verslag omdat ze aspecten behandeld hebben zoals comfort en bescherming die ook belangrijk zijn voor beenbeschermers en hier de producent aan mee gewerkt heeft en gereageerd heeft op het verslag.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 13:32

Ja dat filmpje wat ik liet zien is ook maïzena, de werking daarvan kende ik ook.
Maar ik vraag me af of het ook bestand is tegen impact van een relatief scherp object (punt van een hoef bv).
Ik snap ook niet zo waarom het comfotabeler is voor een paard, er zit namelijk nog steeds een een harde schaal om het been. Maar goed heb ze ook nog neit in handen gehad.

Kim_Peters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 20:53