scholingsbit/africhtingsbit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

scholingsbit/africhtingsbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 15:45

paard wat ik rij hangt heel erg op zn bit, zit vast aan de rechterkant. nu gebruik ik sinds kort een africhtingsbit/scholingsbit.
(ik heb het bit met de losse bitringen)
nu hoor ik van ja, goeie oplossing maar tijdelijk gebruiken.

zijn hier mensen die hem gebruiken, en wat doen jullie, continue of tijdelijk? en wat is bij julie tijdelijk?

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:48

Ik heb hem heel even geprobeerd maar als er 1 bit is waar mijn paard op gaat hangen, is het dit wel. Gauw weer weg dus.
Heb nu een dubbel gebroken D-trens, ligt fijn rustig en gaat prima.

hunter87

Re: scholingsbit/africhtingsbit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 17:10

oh dat is precies het omgekeerde als bij mij! ik had juis een dubbel gebroken D-trens

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:13

Reed paard in kwestie altijd met een D-trens met koperen rolletjes (loopt daarnaast ook op S&T met andere ruiter). Heb bij hem het correctiebit geprobeerd en had opeens een heel ander dier onder mijn kont, eindelijk konden we rijden ipv dat ik mocht meeliften. Heb hem een keer of 10 gebruikt, toen werd hij kreupel. De kans dat hij nooit meer de dressuur in kan is aanwezig, dan loopt hij er dus ook nooit meer mee, want puur recreatief gaat er een gebroken bitje in.

Daantje96

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:28

Ik rij mijn pony met een correctiebit.
Ik rij er gewoon mee en eens in de twee weken wissel ik 2 dagen het bit en rij en dan gewoon weer mee;)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:46

rij er ook mee, super fijn. Net als Leonoor. Heb daarna weer eens een dubbelgebroken watertrens gedaan, maar dan liep ze toch niet fijn. Op het moment rij ik niet en als ik longeer gebruik ik wel de dubbelgebroken.

_ED_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:53

Heb je in de lagen al gecontroleerd of er geen letsels zichtbaar zijn van het bitgebruik? Dubbel gebroken trensjes geven op meer delen van de mond druk, misschien is de overstap op een enkel gebroken bit juist wel een betere oplossing.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 19:01

ED: weetje wat het grote probleem is, paard is niet van mij. zou het in het kort een beeld geven van de eigenaar. hij ment,heeft mannen handen en mannen kracht, daarbij ment hij met een stang. hij zegt dat hij er geen last van heeft. hij vind het dus onzin dat er iemand bij komt, ook omdat hij vast zit enz. onder het zadel is bijv. voor een paard niet vermoeiend, daar worden ze niet moe van, dat is meer om conditie op de hoogte te houden, zadel? waarom zou dat moeten passen? zo kan ik nog wel even doorgaan. ik probeer het dus maar op een manier op te lossen en dat is voor mij denk ik (misschien wel tijdelijk)dit bitje. dat ik na een half uur rijden pijn in me schouder heb ligt aan mij, dat kan niet aan zijn paard liggen omdat die vast zit. gelukkig hebben ze afgelopen zomer bij de veterinair gezegt dat hij een wolfskies had, die ging er dus ook meteen uit,dat ik dat al heel lang geroepen had dat was niet erg, ik ben niet geschoold als dierenarts/tandarts. snapje een beetje? ik moet roeien met de riemen die ik heb en soms zijn die erg kort. ik probeer het beste te doen voor het paard