Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

melissa_93 schreef:
Uploaded with ImageShack.us
heb dit bit tijdje gebuirkt, als paard bit vastpakt trekt het bit zich als stang, was er zelf niet zo weg van, heb er ook niet lang mee gereden.
Vudress schreef:Er bestaat een bitje dat bij normaal gebruik inwerkt als een dubbelgebroken bit. Als een paard sterker wordt en er komt meer druk op te staan dan wordt het een ongebroken trens. Als je dan weer loslaat is het dubbelgebroken bit. Erg effectief bij paarden die bij tijd en wijle sterk zijn.
Het kan heel scherp zijn. Geen idee waar je ze kunt kopen.
Suzan_bobar schreef:Dat is inderdaad het Danger bit. Een ongebroken trens, geen stang ivm het ontbreken van de hefboom werking. Ik vind het een vriendelijker bit dan een gebroken bit, maar ieder paard is anders. De mijne is veel rustiger op een ongebroken bit. Kijk ook eens naar myler bitten, die zijn ook erg prettig!
__Astrid schreef:Suzan_bobar schreef:Dat is inderdaad het Danger bit. Een ongebroken trens, geen stang ivm het ontbreken van de hefboom werking. Ik vind het een vriendelijker bit dan een gebroken bit, maar ieder paard is anders. De mijne is veel rustiger op een ongebroken bit. Kijk ook eens naar myler bitten, die zijn ook erg prettig!
Een danger bitje is toch wél gebroken?
Er zit alleen een plaatje achter het scharnierend stuk waardoor als er druk opkomt, het bit werkt als een stang (scharnierwerking wordt geblokkeerd door het plaatje)
amsterdam_30 schreef:In je beginpost staat moeite met inbuigen.. er staat niets over springen.
Een goede ruiter heeft geen zwaarder bit nodig.. die lost het rijtechnisch op.
Je pakt naar mijn idee de oorzaak zo niet aan.
Als je een dergelijk topic opent, kun je dit soort 'tips' verwachten.
Als je alleen maar antwoorden wil die jou bevallen, dan kun je beter geen topic openen...
conclusie is dan maar dat ik niet kan rijden... Ook prima. Als jij graag je rijtechinische tips/commentaar kwijt wil verwijs ik je toch echt door naar rijtevhnisch of discussie oid... Dit subforum is nl bedoeld voor vragen over het haranchement en niet over antwoorden als dat ik dan niet kan rijden.