Goedkoop/kwaliteit dressuur zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepalomina

Goedkoop/kwaliteit dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:47

Ik ben al een tijdje op zoek naar een zeer goedkoop, maar wel beetje kwaliteit dressuur zadel. Ik heb nu namelijk een springzadel. Wat raden jullie aan als dressuur zadel? Welke wel en welke niet? Ik ben niet zo'n voorstander van wintec, maar ik weet er ook niet veel van, dus tips?
Alvast bedankt !

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:50

heb nog wel een splinter nieuw br dressuur zadel ligggen in de winkel kost die meer als 1300 exclusief alles dus geen zingel en geen beugels en beugel riemen.
je mag hem hebben voor1000 of is dat te duur?

lovepalomina

Re: Goedkoop/kwaliteit dressuur zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:52

Sorry ik zoek nog geen zadel echt nu, ik wil eerst passen enzo.

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 17:53

Wat vindt jij zeer goedkoop?
Zeer goedkope zadels nieuw horen echt niet tot de kwaliteitszadels, maar tweedehands kan je wel eens mazzel hebben.
Zeker bij de onbekende A-merken, want onbekend maakt onbemind.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 17:55

Nou onder 1000, ja is snap dat de kwaliteit dan ook wat minder is...

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:55

Je hebt meer als genoeg 2dehandszadels die onder de €1000 zitten, met wat geluk heb je een zgan A-merk zadel :)
Zo heb je een wintec voor al vanaf €200 (maar ik zie dat je die liever niet wilt) en ik heb nog maar pas een paar Euroriding zadels (diamant, luxor,...) tussen de €400 en de €900 zien staan :)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:56

euroriding idd :)
Of kentaur.
Beide zijn nieuw niet heel erg duur en vaak tweedehands helemaal voor leuke prijsjes te vinden :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 18:59

Als je genoegen neemt met een ouder model van een A-merk, kun je voor € 300,= tot € 500,= al een heel eind komen op Marktplaats!
als je eerst de boomwijdte en de zitmaat maar weet. Kussens zijn altijd aan te passen.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:59

Een tweedehands kun je vaak goedkoper kopen. Als je dat niet wilt kun je ook voor een Euroriding Jade gaan. De verf slijt redelijk snel maar het zadel is netjes recht en de vulling is gelijk. Is door meerdere zadlemakers nagekeken :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:34

Rossner zijn heel fijne zadels van goede kwaliteit! Heb met mijn oude rossner 2 jaar gereden, vorige eigenaar had hem ook 2 jaar en hij zag er nog uit als nieuw, zat geweldig. Mijn nieuwe rossner is ook geweldig, helemaal blij mee :D

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 20:36

Ik heb ook een kieffer dressuur zadel tweedehands voor 400euro gekocht, helemaal op en top in orde! dus tweedehands zijn best goede zadels voor niet al te grote prijzen te krijgen! :)

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 09:47

Thorowgood zadels zijn (kent&Masters) goede zadels qua prijs/kwaliteit. Zo zijn er wel meer, zou wel voor de engelse merken gaan. Zij zijn veel verder in nieuwe ontwikkelingen ten opzichte van andere europeese/oost europeese of Argentijnse zadelmerken.
Ik zou voor een nieuw zadel gaan. Met tweedehands kan je nooit helemaal weten of er iets niet in orde is (of de zadelmaker moet het zadel open gehad hebben). De wolvulling vervangen kost ook al snel 200 euro en dat is wel aan te raden bij een tweedehands zadel.
Verder, probeer een beetje een bekend merk te kopen. Mocht je het ooit willen verkopen dan is dat een stuk eenvoudiger.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 20:05

Ik hoor over Rossner heel veel goeds :)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:18

Wat is voor jou zeer goedkoop?

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 21:21

Kentaur? Is ook wel goed volgens mij..

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:52

Kent & Masters, de lederen versie van Thorrowgood. Nette, degelijke, en fijne zadels voor een redelijke prijs. Zijn ook goed verstelbaar.

madelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:35

De zadelpasser die bij mij langs was gekomen, zei dat prijs alleen iets zei over de kwaliteit van het leer en de levensduur van het zadel. Een duur zadel zal wat (lees : veel :+) langer meegaan als een goedkoop zadel.
Ieder paard is anders, dus bij de 1 zal een goedkoop zadel niet passen en bij de ander juist wel. Je zal gewoon rond moeten kijken welke zadels wel passen en welke niet en voor jezelf bepalen wat je maximaal wil uitgeven. Niet kijken naar een bepaald merk, maar kijken naar wat past :).

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:29

wintec. niet te duur, prima zadel

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 15:41

A_R schreef:

En juist die wil ze niet, staat nota bene in TS haar start bericht

Maar voor een prijs tot €1000 kan je met genoeg leuk spul thuis komen hoor! Kentaur, Rosnner, JC, Kieffer(jaja ook die zijn er van rond de €1000 nieuw), euroriding, lemetex, chamberlain, Knight rider, pfiff, princeville, marjoman, zaldi, kent en masters. en dit is maar een snel lijstje van zadels tot €1000 nieuwprijs die er te koop zijn.
In die prijsklasse vind je 2e hands eigenlijk alle merken wel.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 18:33

aafje87 schreef:
A_R schreef:

En juist die wil ze niet, staat nota bene in TS haar start bericht

Maar voor een prijs tot €1000 kan je met genoeg leuk spul thuis komen hoor! Kentaur, Rosnner, JC, Kieffer(jaja ook die zijn er van rond de €1000 nieuw), euroriding, lemetex, chamberlain, Knight rider, pfiff, princeville, marjoman, zaldi, kent en masters. en dit is maar een snel lijstje van zadels tot €1000 nieuwprijs die er te koop zijn.
In die prijsklasse vind je 2e hands eigenlijk alle merken wel.

goh echt waar? ;) Er staat namelijk ook bij dat ze er niet zoveel van af weet. Dus misschien is het wel een goed idee om toch een wintec te proberen.
Ik vondt het eerst ook helemaal niets maar na dat ik er een geprobeert had was is helemaal om.
daarbij kan je bij een wintec ook de boom verwisselen wat misschien ook wel fijn is.

papillon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:31

Een goed onderhouden 2e hands zadel scheelt een hoop geld en persoonlijk vind ik het veel beter dan een gloednieuwe zadel van een merk dat ergens in China geproduceerd is en schots en scheef in elkaar is gezet. ;)
Ik heb hele goede ervaring met euroriding en stubben zadels! Hier trouwens ook een Wintec-fan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

lovepalomina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-10 15:20

papillon_ schreef:
Een goed onderhouden 2e hands zadel scheelt een hoop geld en persoonlijk vind ik het veel beter dan een gloednieuwe zadel van een merk dat ergens in China geproduceerd is en schots en scheef in elkaar is gezet. ;)
Ik heb hele goede ervaring met euroriding en stubben zadels! Hier trouwens ook een Wintec-fan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Oke ik ga maar een paar zadels proberen ;) , jaa ik heb nu ook een stubben springzadel, maar om nou ook nog een heel mooi dressuur zadel te kopen...
Groetjes