Zeer sterk (winter)deken gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Zeer sterk (winter)deken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 10:45

Hoi,

Eén van mijn paarden haalt nog al eens gekke capriolen uit, en is hierdoor herhaaldelijk achter dingen blijven haken met zijn deken. Kortom ik ben opzoek naar een onverwoestbaar deken, 0 grams mag ook.

Iemand de (low budget) tip?

Alvast bedankt!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:20

Advertentie zetten op Bokt (bij Eenmaal/Andermaal) is denk ik de beste en snelste manier. Als je paard de dekens zo snel sloopt zou ik gaan denken aan tweede hands dekens.
Ik heb goede ervaringen met Bucas dekens, wat sterkte betreft. Maar dat is helaas geen low budget tip. Mogelijk kan je ergens nog aan een canvas deken komen. Model van een vuilniszak, maar soort van onverwoestbaar.
Succes ermee!

Quir

Re: Zeer sterk (winter)deken gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:28

De oude vertrouwde canvas dekens!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:30

Echt onverwoestbaar zijn New-Zealand dekens, maar die zijn ook niet heel goedkoop.

Canvas dekens zijn ook heel sterk, en een stuk betaalbaarder.
Heb er net trouwens wel eentje voorbij zien komen op EA, hier de link:
[EA-TK-AP] zeer sterke deken (keperdoek0

Yakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 19:33

Wij hebben ook heel goede ervaringen met Bucas-dekens. Ook bij onze hengsten die alles gesloopt krijgen. Zijn zeker niet goedkoop, misschien 2e hands te koop?

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:41

Rambo dekens kan ik ook aanraden. Die van mij is inmiddels al enkele jaren in gebruik en mankeert nog steeds helemaal niets, alleen ooit is er een gesp bij de borstsluiting afgesleten. Maar voor 5 euro heb ik dat laten repareren en daar is echt helemaal niets van te zien.

Belangrijk is dat je kijkt naar het aantal Denier, 600D is minimaal, maar voor een paard dat dekens sloopt moet je echt minimaal 1200D hebben. Geloof dat ze ook 1200D versies hebben bij de goedkopere merken van Horseware (Amigo/Rhino), maar dat zou je even na moeten kijken.

lb_limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:21

sjouk_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 14:27

Ik heb meestal dekens van Shires, redelijk low budget en het is mij nog nooit gelukt een te laten slopen, ook niet met 3 jarigen die ravotten. Al zo'n 6 dekens gekocht voor verschillende paarden, allemaal nog heel(nu 3e seizoen en nog volledig waterdicht).
Onder andere bestelbaar via www.equimatch.nl