[WN] Iemand bekend met deze boomloze WN zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Iemand bekend met deze boomloze WN zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 22:46

Anoniem

Re: Iemand bekend met deze boomloze WN zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:56

Nee sorry VC ik ken ze niet. Ik rij ook principieel niet met boomloze zadels :o

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 23:04

Vick, ik niet. Maar er is in het WN tack deel een topic over Freemax, waar ook veel meer boomloos western wordt besproken. Er komen nu steeds betere en mooiere (en ook slechte) nieuwe boomloze westernzadels op de markt. Zelf vind ik die van Sommer heel gaaf. Maar bekijk dat topic ook eens. Misschien staat deze er ook al bij. En DD houdt alles ook nauwlettend in de gaten geloof ik.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 01:22

Ik ken ze verder niet. Maar kom ze wel eens tegen op Ebay Duitsland. Prijzen daar zijn gelijk aan de website die je linkt. Heb alleen op de verschillende fora (Duitsland) nog weinig info over deze zadels gevonden. En ik ben wezen zoeken op de site van Colorado Saddlery maar ook daar kan ik ze niet vinden, wat ik wel wat vaag vind.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 07:26

Ken ze niet.. Maar ben het wel met Rina eens, als er geen reviews te vinden zijn op i-net vindt ik dat vreemd..

Ik heb wel een aantal andere gereden maar tot nu toe komt er nog niks in de buurt van een Bob Marshall...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-10 08:29

Ik heb zelf dus een beetje het gevoel dat het net zoiets is als de Freemax... en dat het ook net zo moeilijk van de grond komt...

Kukkie deze twee topics heb ik gevonden:
[WN-TR] FREEMAX westernzadel!! en [WN-TR] De FreeMax Western, boomloos westernzadel
bedoel je die? want die heb ik al doorgelezen :j

Het lijkt erop dat, hoe meer ik me erin verdiep, de BM toch het beste lijkt...
Ik wil een boomloze omdat Angel nog volop in ontwikkeling is. Als de ergste groei eruit is ga ik op zoek naar een (flexibel) boomzadel. Maar voorlopig lijkt boomloos mij toch het beste en makkelijkst.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:06

Ik heb precies dezelfde strategie voor mijn pown. Eerst BM en als hij jaar of 5-6 is mag hij een cool boomzadel (ik wil een wade!!!).

Via via zijn de BM's nog voor een nette prijs te krijgen (helemaal als je een bescheiden achterwerk hebt en in een 16 inch past de 17 inchers zijn lastiger) en ze zijn erg waardevast dus als je zuinig bent verlies je er ook niet zo veel op.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 09:46

Deze Colorado is idd vergelijkbaar met de FreeMax Western en andere naamloze gelijkenden :)
Als het past past het maar verwacht niet te veel aan flexibiliteit.
@TS: probeer eerst te wennen aan je leen-BM (en geef dat even tijd) dan weet je iig wat je koopt :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:32

troi schreef:
Ik heb precies dezelfde strategie voor mijn pown. Eerst BM en als hij jaar of 5-6 is mag hij een cool boomzadel (ik wil een wade!!!).

Ik volg ook deze strategie :)) behalve dat het geen Wade wordt :P

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:37

hi hi hi ik weet dat ik niet zo razend hip ben 8-)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 10:39

Wranglerbutt schreef:
troi schreef:

Ik volg ook deze strategie :)) behalve dat het geen Wade wordt :P

En ik moet het andersom doen ^) Mijn poown heeft een full rigging nodig wat er niet op de BM zit, dus moet ik aan een boomzadel op een 3 jarige :Z Ik duim nog steeds dat BM er 1 voor me wil maken die een full rigging heeft.
Was overigens ook de reden dat ik het zadel waar Vickelientje hier naar vraagt heb opgezocht, en de Circle Y, en de Ultra Flex, en nog een paar andere merken ;)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 11:46

troi schreef:
hi hi hi ik weet dat ik niet zo razend hip ben 8-)

Hoe oud is die van jou? O:)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:12

Over twee weekjes al weer twee.. Heb de BM trouwens al.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:17

Ik heb gelezen dat boomloze zadels juist niet zo dendernd zijn voor het paard. Schokt erg door en schijnt zelfs pijnlijk te zijn voor het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 16:22

Waar heb je dat gelezen en welke deskundoloog heeft dat gezegd? Doe even een linkje of verwijzing naar een publicatie?

Ik ben eerlijk gezegd niet zo dol op mensen die dergelijke opmerkingen zonder onderbouwing als eerste post droppen... >;)

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:15

euhmm sorrie , er zijn div forums met voor en nadelen van boomloos rijden , drukverdeling e.d.
Vandaar ik ook een vraag stel een geen opmerking plaats.. ook onder mijn bekenden die met en zonder boom rijden hoor ik verschillende verhalen. Ik ben zelf aan het twijfelen of ik een boomloos zadel aan wil schaffen of juist niet. vandaar mijn vraag of dat klopt of niet.

tis maar goed dat ik goeie ogen heb om die kleine lettertjes te kunnen lezen

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 17:35

Ik las jouw 'vraag' eerlijk gezegd ook als opmerking Sueno ;)
Ben net als Sonja ook benieuwd naar onderbouwing van jouw opmerking in de eerste zin die je schrijft.
Heb je linkjes van topics op andere fora waar dit zadel besproken wordt? alle info over dit zadel is nl welkom!

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:41

nou.. hier bv een kopie van een opmerking uit een ander forum :

Vinda Posted: 03-07-2006, 21:57:32

Gæðingur

Group: Lid

Nou, ik rij bewust met een zadel met boom. Volgens mij zijn er ook wel degelijk voordelen aan een boom: die verdeelt het gewicht van de ruiter over een groter deel van de rug. Als ik voor mezelf afweeg wat het prettigst is tussen een tas die op mijn schouders drukt of een rugzak die door een constructie overal steunt, dan is de keus niet moeilijk. Het lijkt me dat de ruiter zorgt voor veel belasting op 1 bepaalde plek op de rug van het paard en dat lijkt me niet prettig, dus daar kies ik niet voor.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 17:47

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:02

oh en wat schetst mijn verbazing? Zelfs op dit forum word zowel positief als negatief gesproken over boomloos rijden. [HAR] Boomloos goed/slecht?? (poll)
Nou ik denkt dat ik mijn vraag nu wel genoeg onderbouwt heb. :P

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-10 18:17

er is hier geen discussie over wel of niet boomloos rijden, maar over de ervaring met het specifiek genoemde zadel in dit topic!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 18:28

@Sueno : en heb je ook de poll-uitslagen op de eerste bladzij gezien van dat [HAR]-topic...
Wat je nu onderbouwD hebt is alleen het negatieve 8-)
Je klinkt mij meer als een gevalletje 'heeft de klok horen luiden...' in de oren :D en hebt verder niets toe te voegen aan de vraag van de TS.

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:38

Dat is toch logisch dat men eerst de negatieve aspecten van een product ziet. Je bent naar iets op zoek, googled ernaar en zoals een mens betaamd ziet men eerst negatieve ervaringen met een product, men wilt immers het beste voor zn dier. Vandaar mijn vraag ook was , klopt dat? En er werd mij gevraagd , waar heb je dat dan gelezen, dus ik laat zien waar ik dat gelezen heb. Ik kom hier niet om ruzie te krijgen of de wijsneus uit te hangen , ik kom hier voor raad, vandaar ook mijn aanmelding hier. Tis altijd jammer dat op forums nieuwkomers een beetje " weggekeken" worden door de oud leden. Alsof men zich moet bewijzen om mee te mogen praten of meningen te mogen geven, het is een forum , geen rechtbank .Men meld zich tenslotte aan om raad te krijgen en nieuws te vergaren over bepaalde onderwerpen. Iedereen heeft ooit z'n 1e post geplaatst . En iedereen is als leek begonnen. En wat jij goed vind , vind je buurman/vrouw misschien niet goed. Jouw mening is jouw mening en zo heeft iedereen zijn eigen mening over alles en dat moet men respecteren

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 12:44

Tja als je je beperkt met lezen tot alleen de negatieve dingen dan kun je niets meer kopen, want over alles zal ooit wel iemand eens iets negatiefd hebben ervaren :)

Het gaat TS ook niet over alle boomloze zadels en hun eigenschappen, maar of iemand DIT specifieke zadel kende.
Heeft niets te maken met nieuwkomer zijn of weggekeken worden, maar puur om wat de TS vraagt.
En dan draagt jouw opmerking dus niet veel toe.

Als jij alleen wilt weten wat de meningen zijn over boomloos dan kun je daar een eigen item over openen of gewoon even de Bokt-archieven doorlezen:
search.php?keywords=boomloos&terms=all&author=&fhk=on&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Sueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 13:10

Ik ben niet alleen geintereseerd in boomloos. Mijn interesse is heel breed, van halster tot full Tack.
Ik heb 5 jaar geleden mijn paardje noodgedwongen moeten wegdoen en heb nu een nieuw paardje kunnen kopen, dus moet helemaal overnieuw beginnen en ALLES weer opnieuw aanschaffen . In 5 jaar tijd is er heel veel veranderd/ bij gekomen in het paarden 'garnituur' . Je hoort/leest heel veel over de verschillende soorten zadels, boomloos, flexi, full, merk of geen merk. Het moet gewoon bij jou en je paardje passen, wat wil je ermee, hoe 'comfortable' zit je er zelf op en het belangrijkste hoe ligt het op je paardje, hoe voelt hij zich erbij. Ben je op zoek naar een onderdeel voor je paard dan lees je uiteraard de recensies erover, zitten er negatieve tussen dan pluis je uit waarom die negatief zouden zijn (tenminste , ik doe dat dan) wat niet zeggen wil dat ik ook de positieve ervaringen ervan zie. Maar dan wil ik ook weten net als bij de negatieve reacties waarom ze die positief vinden. Dus dat boomloos ken ik totaal niet, maar zou het wel willen uit proberen.

Ik heb eigenlijk nog helemaal geen zadel nodig omdat mijn paardje de komende 3 jaar nog niet belast mag worden, maar ik ben me wel al volop aan het orienteren daarvoor. Bij mijn vorig paardje had ik al 2 jaar voor hij belast mocht worden Div zadels van merk tot merkloos, in verschillende maten.. toen hij belast mocht worden hield ik de 2 beste zadels ( met de juiste pasvorm)en rest verkocht ik gewoon .. Dit was me heel goed bevallen en zo wil ik het nu weer doen, vandaar ik nu al aan het orienteren ben en als ik een leuk zadel voor een leuk prijsje op de kop kan tikken dan doe ik dat uiteraard.