Kunstof beslag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Kunstof beslag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 21:26

Ik weet niet of het hier goed staat.
Ik ben wel geinteresseerd in kunstof beslag, heeft iemand hier ervaring mee? (zowel positief als negatief)
Ik rij officiele knhs dresuurwedstrijden met mijn pony, mag je met zo een beslag starten (ik zelf zal niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit ;) ) Is het een fijn beslag als je dressuur rijdt? Ik rij momenteel op wedstrijdniveau L2. Alle reacties,informatie ervaringen zijn welkom! :Y)

stokie

Re: Kunstof beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:48

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 22:34

Ik ben wel eens van plan geweest om dat kunststof beslag te proberen voor een paard met artrose. De hoefsmid die toen kwam, heeft eerst bekeken hoe het paard precies liep. Omdat ze tijdens het lopen iets draaide met haar voet als die op de grond was, kon ze niet worden "beslagen" (het is eigenlijk meer beplakt) worden met het kunsstof beslag. Omdat de ijzers geplakt worden, gaan ze door het draaien van de hoef sneller los. Om het beslag dan telkens opnieuw eronder te laten plakken, zou een dure grap worden. De speciale lijm die ervoor gebruikt wordt is nogal prijzig. Het is dus helaas niet voor ieder paard geschikt.