Hoii, Ik heb een nieuw hoofdstel voor mijn pony gekocht (het harry's horse switch hoofdstel de oude versie dus niet de allernieuwste) maar de neusriem is alleen iets aan de kleine kant, ik heb al een gaatje bijgeprikt maar daar gaat hij erg moeilijk op en ik vind het eigenlijk iets te strak zitten. De rest is wel goed, de keelriem zit ook op z'n grootste gaatje maar dit gaat prima. Mijn vraag is dus; kan ik deze aansnoerneusriem nog laten verlengen of moet ik een heel nieuw hoofdstel aanschaffen. Alvast bedankt.
Britt
Geplaatst: 13-12-10 17:22
Ja hoor, je kan proberen om het riempje wat er nu in zit te vervangen door een simpele sperriem, maar dan heb je geen passantjes.
Euh ja, dat kan ook, is namelijk gewoon een los riempje. Maar als je voor de prijs gaat zou ik gewoon een sperriem er doorheen doen. Als passantje pak je dan de passantjes van het riempje dat te klein is of zelfs gewoon een elastiekje
meestal rekt de neusriem nog wel iets uit is mijn ervaring met hh, je zou ook nog even kunnen afwachten als hij niet heel erg te strak zit!
Semmie3
Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-10 17:59
Ja ik heb hem nu ook al een paar keer ingevet en gebruikt maar het is wel een heel gedoe om hem aan te doen, moet iedere keer hard trekken voor hij op het loste gaatje kan!