Dat verzet klinkt erg bekend.
Ik weet niet of het de leeftijd is, maar had al in mijn achterhoofd dat het misschien aan het zadel kan liggen.
Pony is redelijk braaf, maar heeft soms ook nog zijn streken.
Hij is gewoon heel ondeugend, maar laatste keer kreeg hij zijn zin niet* en kwam hij heel laag met zijn voorbenen van de grond (*Bij het wegsturen in de bak terwijl hij de eigenaar eerst volgde, en alleen buiten omdat hij bang was voor een hond en hij van mij door moest lopen, er lopen overigens ook honden op stal waar hij ook niet bang voor is).
Dus bij een niet passend zadel, zou dat dan de oorzaak kunnen zijn van zijn verzet?
Of zullen het ook wel de streken zijn die bij zijn leeftijd horen? (hij is net 5).
Ik zou best een zadelmaker willen bellen om te kijken wat er aan de hand is (volgens mij heeft dit zadel een verstelbare boom, de knight rider neptunus dressuur is het volgens mij.)
Maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen gaan kosten?
En dan alleen voor het opmeten, als ik de juiste maten zou weten dan kan ik altijd kijken voor een ander passend zadel waarvan ik de juiste maten weet (evt. 2e hands).
Overigens rijd ik met enkel een bontje zonder dekje.
Ik ga in ieder geval het ook met de eigenaar er over hebben, hij is nog zo jong en is zonde als zijn rug er nu letterlijk aan kapot gaat..