Ik ben niet helemaal tevreden over het zadel wat ik op dit ogenblik heb. Het ligt eigenlijk wel goed op mijn paard, maar ik heb een kleinere inch-maat nodig. Dus op dit ogenblik voldoet mijn zadel nog, maar ik ben toch op de uitkijk naar een ander zadel.
Mijn droomzadel is een Gaston Mercier zadel en dan vooral dit type: http://www.greendistance.nl/data/Image/zadels/selle_compiegne-2(244px).jpg, maar deze is helaas boven mijn budget en tweedehands is een GM amper te vinden.
- Ik zoek een zadel waar je eigenlijk alle kanten mee op kan. Dressuur, springen, lange buitenritten,... hoewel niet op hoog niveau
- Een zadel dat geen fortuin kost, want dan kocht ik wel gewoon die Gaston Mercier waar ik zo gek op ben.
- Een leren zadel, geen kunststof.
- Geen te lange zweetbladen, want ik heb korte beentjes.
- Geen te gedwongen zit, maar wel wat stevigheid.
- Het zadel mag niet te breed zitten, want dan krijg ik pijn aan mijn heupen en knie.
- Het liefst met een beugelophanging die redelijk ver naar achter licht, bij voorkeur eigenlijk gewoon verplaatsbaar.
- En het belangrijkste van al: mijn paard moet er tevreden mee zijn.
Op dit ogenblik zit ik vooral te denken aan een podium zadel, maar daar kan je niet echt mee springen (of wel?)
Massimo trail vind ik ook een optie, maar ik hoor dat na verloop van tijd ze niet goed passend te houden zijn (klopt dit?)
De Bates zadels zijn ook leuk, maar ik ben geen fan van het lucht-systeem in de kussens (of zijn ze nog te krijgen zonder?)
En dan heb ik het nog niet gehad over alle andere zadels die ik al bekeken heb.
Zaldi zou gemakkelijk schuiven op je paard, boomloze zadels lijken me wel wat, maar ik ben bang voor de rug van mijn paard en als ik de gemiddelde paardenspeciaalzaak binnen loop, zie ik amper zadels liggen die van leer gemaakt worden en niet van plastiek of karton... Of je zit weer met een zadel dat gewoon boven budget is.
Wat is nu echt een goed veelzijdig lederen zadel van max €1200 euro? Het mag voor mij zelfs tweedehands zijn, maar ik raak er gewoon niet wijs uit, als er zoveel keuze is en zoveel verschillende merken
Of ben ik gewoon te veeleisend voor het bedrag dat ik maar wil besteden?