Bandages?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TurningPoint

Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:35

Hoi :)
Volgens de DA heeft mijn paard aan de voorbenen bandages nodig door een soort van gezwel dat ze aan 1 van haar benen heeft.
Ze heeft dus altijd haar bandages aan tijdens het rijden.Maar nu heb ik van iemand gehoord dat er ook iets anders is (zie foto) dat veel beter is en ook steun geeft.Is er een verschil tussen de twee?
Afbeelding

Nies_

Re: Bandages?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:35

Bandages zijn moeilijker om te doen, dat is sowieso verschil nr 1.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:37

Mag ik vragen wat je paard dan precies in zijn benen heeft zitten? Ik heb namelijk altijd(ook van de DA) begrepen dat bandages meer kwaad dan goed kunnen voor paarden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:39

*zucht. Krijgen we die discussie weer.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:40

Mijn paard heeft dat ook :j hij heeft een schieffel, gewone peesbeschermers gaan drukken, waardoor het binnenin gaat irriteren ;)
maar hij moet wel iets omhebben, want doordat het iets uitsteekt is de kans op aantikken groter ;)

Dus bandages, of idd die dingen die je op de foto laat zien :j die heeft die van mij sowieso in de molen en in de wei om, veel makkelijker om en af doen ;) en meestal ook met rijden, tenzij ik zin heb om te bandageren :P

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:42

ik denk dat het makkelijker om te doen is en verder geeft het ook veel steun.

TurningPoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:42

Geen idee wat de naam is,het is een soort gezwel dat een paar centimeter boven de kroon van haar hoef zit,en dat het resultaat kan zijn van meer aan 1 kant te werken dan aan de andere tijdens het rijden,of door veel in een ronde piste te rijden.
De bandages geven haar dan steun tijdens het rijden.Als het gezwel hard wordt,moeten ze het weg halen met een operatie.

@sharonalover: dat lijkt mij niet het geval van mijn merrie :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:42

Nies_ schreef:
*zucht. Krijgen we die discussie weer.

Niet helemaal ;) ik ben gewoon benieuwd waarom een DA bandages aan raad. Mijn paard heeft ook schieffels maar die rijd ik niet met bandages hoor. Zonder iets of soms met peesjes(in mijn geval past dat er namelijk net onder)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:44

TurningPoint schreef:
Geen idee wat de naam is,het is een soort gezwel dat een paar centimeter boven de kroon van haar hoef zit,en dat het resultaat kan zijn van meer aan 1 kant te werken dan aan de andere tijdens het rijden,of door veel in een ronde piste te rijden.
De bandages geven haar dan steun tijdens het rijden.Als het gezwel hard wordt,moeten ze het weg halen met een operatie.

@sharonalover: dat lijkt mij niet het geval van mijn merrie :S

Bandages zitten toch niet net boven de kroonrand? Alleen met transport. Of zit het meer richting de kogel?

TurningPoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 15:45

@nini_roosje : foutje :P het zit inderdaad meer richting de kogel.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:45

het ligt er ook aan wat voor een schieffel ;)
Er zijn idd heel veel paarden met schieffels, die nergens geen problemen mee hebben ;)

Die van mij zit aan de binnenkant van het been, steekt behoorlijk uit. Hij heeft zichzelf daar een keer op aangetikt, waardoor er een miniscuul breuklijntje in het griffelbeentje zat. Allemaal goedgekomen, maar hij moet nu dus wel altijd bescherming om buiten de stal ;)

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 15:58

Het gaat hier niet om een schieffel, maar er zijn wel meerdere redenen waarom een bandage beter is dan peesbeschermers.

Daarnaast is een bandage echt niet zo slecht als mensen (willen) beweren, echter moet het ten eerste goed om gedaan worden en het been gewoon netjes koelen na afloop. Wat eigenlijk sowieso altijd moet, met of zonder bescherming.

TurningPoint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-10 16:01

@Quir: ik heb net wat onderzoek gedaan naar schieffels en gallen,en het gaat hier inderdaad niet om een schieffel.Bij haar is het zacht,wat bij een schieffel niet het geval is.