Tnx!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Babootje schreef:Hmm wat wil je hier eigenlijk mee? Wil je dat ie nageeft? Dat gaat op deze manier nooit lukken. Ik ben het met Lien2 eens. Geen prettig beeld. Paard doet zijn mond open. PS. waarom zit die keelriem zo strak? Waarom geen neus of sperriem?
PS2. Ik vind halsverlengers eigenlijk vreselijke dingen.
upperlady schreef:Dit komt er waarschijnlijk weer banketstaaf uit als bedoeld maar.....Weet je wel waar je mee bezig bent? De keelriem is veel te strak en een neusriem + sperriem zou geen overbodige ruxe zijn. Deze houd in ieder geval het bid op zijn plaats en is veel fijner voor het paard. Verdrer is een hals verlenger inderdaat om het paard de ondspanning op te laten zoeken en vanuit de rug te laten zakken. Hierom dus laag instellen
weet ondertussen het antwoord al.
Seven schreef:ik heb een elastiek/halsverlenger gebruikt aan de longe ik maakte deze aan de zeikanten vast niet tussen de benen of zo hoog als bij de ringen van het zadel.
Op deze manier kon het paard leren wat een elastische verbinding is tussen bit-teugel zonder daarin te worden afgestoot wanneer hij zn hoofd omhoog of juist naar beneden zou bewegen. Het elastiek gaf mee zonder los te gaan hangen, ik liet hem volledig op lengte dus niet de lus achter de oren zodat de neus er goed uit kon komen.
Ik kan uit jou verhaal niet echt opmaken waarom jij een elastiek wil gebruiken? Je schrijft los gereden met minder druk bedoel je dan met het elastiek of door de ruiter?
Rijden met elastiek heeft in mijn ogen niet echt een aanvulling doe je hem tussen zn benen door dan kan hij wel zakken door de druk te willen mijden maar dit kun je net zo goed bereiken zonder druk achter zn oren en bit te geven met de elatiek maar door het dier van achter naar voren te rijden dat zakken komt wel.
barbar schreef:als je hem maar los genoeg doet laat een elastiek op een gegeven moment ook los, hij heeft namelijk een bepaalde lengte en dan kan hij niet verder meer inkrimpen.
en hoeveel "ongetrainde handen" laten op het juiste moment los denk je?
maar goed dat is een ander verhaal, ts heeft andwoord op haar vraag.
en wat is 'ts' ? ;d
nine1987 schreef:Sorry kom ik weer.. T ding eraf halen.. Keelriem VEEL losser maken.. Neusriem en sperriem eraan maken.. En last but really not least: LES NEMEN.. Dit is echt niet vriendelijk en ook helemaal niet eerlijk voor je paardje.. Succes..
Stephanieee_ schreef:nine1987 schreef:Sorry kom ik weer.. T ding eraf halen.. Keelriem VEEL losser maken.. Neusriem en sperriem eraan maken.. En last but really not least: LES NEMEN.. Dit is echt niet vriendelijk en ook helemaal niet eerlijk voor je paardje.. Succes..
Pff.. alsjeblieft leer lezen, het was een foto als VOORBEELD om mijn vraag te verduidelijken, ik doe dit dus niet echt zo! en de verklaring voor mijn riemen staat er ook! word beetje ambetant van alle domme commentaar hier die ik al 500 keer heb gehoord terwijl ik alles erbij heb gezet.. sorry daarvoor maarja, toch bedankt
nine1987 schreef:Kind in godsnaam doe ermee wat je wilt maar zo werkt t totaal niet voor je paard.. Wat mij betreft verpest je t dier tot in de verdommenis.. T was goed bedoeld, al was t niet vriendelijk.. Ach sommige mensen zijn hardleers..