western/endurance zadel met gewone stijgbeugel&riemen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

western/endurance zadel met gewone stijgbeugel&riemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 17:25

Ik heb een mooi endurancezadel type western gekocht, maar kan ik de fenders er ook afhalen en gewone stijgbeugelriemen en beugels eraan doen?

Wie heeft dat gedaan bij een western of endurance zadel? missch heb je foto's?

Waar dienen de fenders eigenlijk voor? voor een stabiele beenligging? ik vind ze nl erg zwaar en onhandig :o

Marrlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:41

Nou ik heb een aantal keer gereden met gewone beugels en beugelriemen bij een westernzadel, maar vond het alles behalve fijn.

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:00

Misschien zeg ik nu iets heel doms, maar ik dacht dat het als een soort vervanging voor het "zweetblad" was! :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:49

Ik heb het juist andersom gedaan bij mijn endurance zadel (engels type zadel). Fenders zijn ideaal als je met een spijkerbroek wilt rijden. Geen schurende stukken leer tegen je benen.

DubbelFun

Re: western/endurance zadel met gewone stijgbeugel&riemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:50

De brede wensternfenders horen zich een beetje om je been te vouwen en je te beschermen tegen grof struikgewas, verder geven ze meer stevigheid als de smalle 'engelse' beugelriemen eb schuren idd minder.

Niet bij alle zadels kun je even makkelijk de riemen vervangen; er uit gaat meestal wel, maar nieuwe er in kan een behoorlijk gepiel worden zonder wat ruimte te maken bij de boom. Als het leer hier geschroefd zit is dat nog niet een groot probleem, maar bij goedkopere zadels zit het gespijkerd en daar wil je echt niet aan beginnen :D

intel_1x

Re: western/endurance zadel met gewone stijgbeugel&riemen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 19:52

ik laat ze er eerst wel aan :-) missch nog eens ander stijgbeugels ....

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 09:23

De fenders van mijn westernzadel zijn zo lang dat als m'n bijrijdster van 13 rijdt ze de beugels niet op maat kan maken! Ze rijdt daarom altijd met gewone (veiligheids) beugels op dit zadel! Is niet echt hee handig 2x per week de beugels wisselen en ziet er misschien wat raar uit, maar werkt prima!