ik rij mijn paard nu met een enkelgebroken rvs watertrens. deze is vrij dik iets van 21mm aan de zijkant loopt qwa dikte af in het midden. dit past wel goed in zijn mond. nu wil hij wel eens wat vasthouden op een kant. nu had ik begrepen dat met een dubbelgebroken bitje bij veel paarden minder is. ook lijkt mij een dubbelgebroken bitje ook wat fijner voor het paard. knabbelen doet hij soms wel en dan is hij veel relaxer. daarom zat ik te denken aan het dubbelgebroken harry's horse watertrensje van gold brass omdat hij dan wat meer zou gaan knabbelen. het bit is 20 mm dik dus opzich is hij wel iets dunner maar op de foto lijkt het of hij in het midden ook best dik is. weet iemand of dit echt zo is? is dit een te grote overstap om dubbelgebroken en van gold brass? of valt dat wel mee hij heeft nu al meer dan 5 jaar hetzelfde bit. als je ervaring hebt met dit bit zou ik het graag horen.
alvast bedankt.
Casarell
Geplaatst: 08-12-10 17:58
Als hij altijd lekker heeft gelopen op dit bit maar nu vast pakt aan 1 kant, is dit een rijtechnisch probleem. Denk dat je in dat geval meer baat hebt bij iemand die jullie helpt en corrigeerd..