kwaliteit nieuwe anky zadels met verwisselbare boom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

kwaliteit nieuwe anky zadels met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:12

Hoe is de kwaliteit van de nieuwe Anky zadels, dus die met verwisselbare boom die bij Riuz Diaz gemaakt worden?
Zijn deze zadels duurzaam en geschikt voor intensief gebruik?

De voorgaande modellen waren nogal slecht, maar het schijnt dat de nieuwste modellen beslist van A-merk kwaliteit zijn. Is dit zo?

Springruit06

Re: kwaliteit nieuwe anky zadels met verwisselbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:22

Heb geen informatie voor je, maar vraag me wel af waar ik deze op internet kan vinden? :) Ben namelijk op zoek naar een nieuw zadel!

Ik lees even mee ;)

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:54

De modellen vond ik best goed van de Anky zadels. :j
Het was vooral de kwaliteit van de boom en de kwaliteit van het leer waarom ik nooit een Anky nam.
Heb je ergens kunnen lezen hoe men het nieuwe model dan A-merk beschreef? Is dat op basis van "onder de vleugels" van een nieuwe zadelfabrikant?
Ben heel benieuwd!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 09:18

De oudere Anky's waren slecht, goedkoop leer, slechte bomen. Maar het schijnt dat nu ze bij het Argentijnse Riuz Diaz gemaakt worden dat ze beter zijn (ik vind de Q van Quur wel heel erg op de R van Riuz Diaz lijken in het logo, is er een verband?)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:45

Ik heb de Ruiz Diaz sinds een week. Heerlijk zadel en mooie kwaliteit leer. Wat ik van mijn zadelmaker bebreep is dat er op dit moment enorm veel vraag naar is. De Ruiz Diaz is trouwens geen ANKY, maar een nieuw model zadel onder hun eigen naam uitgebracht.

De kleur vertekend iets op de foto.
Afbeelding

http://www.ruizdiaz.com/

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 16:14

Ik heb het idee dat ons nieuwe Ankyzadel met verwisselbare boom een Bussezadel is. Het is de Salinero STS. Ik vind het een kwalitatief goed zadel en het leer blijft mooier dan dat van onze Massimo. De kussens zijn heel zacht en het STS-systeem schijnt echt een pluspunt te zijn. De verwisselbare boom vind ik bij een jong paard echt een heel groot voordeel. Die van ons moest binnen een paar maanden al vervangen worden door een bredere. In het verleden kon ik bij ons andere paard na een paar maanden een nieuw zadel kopen toen het niet meer paste. Dat heeft mij toen best veel geld gekost, dus mede daarom is de keuze op de Anky gevallen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:03

Faringo schreef:
Ik heb de Ruiz Diaz sinds een week. Heerlijk zadel en mooie kwaliteit leer. Wat ik van mijn zadelmaker bebreep is dat er op dit moment enorm veel vraag naar is. De Ruiz Diaz is trouwens geen ANKY, maar een nieuw model zadel onder hun eigen naam uitgebracht.

De kleur vertekend iets op de foto.
Afbeelding

http://www.ruizdiaz.com/

prachtig zadel om te zien.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:05

Thanks ben er ook errug blij mee :-). Zit ook echt heerlijk en heeft ook een verwisselbare boom net als de ANKY's.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 20:06

Wat vinden jullie van de bussezadels? Wij zijn opzoek naar een nieuw zadel voor ons paard, en een bussezadel lag goed. nu willen wij weten omdat het niet zo een goedkoop zadel is. Of het echt wel een goed zadel is. Heeft iemand zo een zadel?