Wintec met contourblocks geschikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Wintec met contourblocks geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 19:36

Is een wintec met contourblocks geschikt voor iemand met lange bovenbenen?
En voor een paard met hoge schoft?
En geschikt voor intensief gebruik op hoger niveau (M/Z)
En raad je dan de 500, of de pro of evt. de isabell aan? En waarom?

Liselot

Re: Wintec met contourblocks geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:21

een vriendin van mij heeft lange bovenbenen en die zat niet lekker op mijn wintec. geloof dat ze de zweetbladen aan de korte kant vond. ik had trouwens de pro met de dikke blokken, wel het oude model nog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 09:16

Ik ben zelf 1.82, dus erg lang. Rossner, JC, Pagony, al deze zadels pas ik niet op, ik heb te lange benen.
Een gewone wintec 500 (wel het nieuwe model) zou dan toch wel moeten kunnen voor mij? Die hebben geen diepe zit. Ik heb bij sommige zadels inderdaad dat het zweetblad opkrult onder de bovenrand van de schacht van je laars. Dat doet erge pijn. Maar de nieuwe wintecjes zijn dacht ik wat langer qua zweetblad.
zit wintec nog steeds zo hard?
Uiteraard moet het zadel wel op mijn paard passen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:34

ik vond wintec altijd wel lekker zitten, helemaal de pro en isabelle :) de 500 heeft inderdaad geen diepe zit, maar dan nog twijfel ik of het zweetblad lang genoeg voor je is. Mijn vriendin had inderdaad ooklast dat ze met de bovenkant van de laars tegen de onderkant van het zweetblad aan kwam.
kan je er niet een keer één proberen?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:55

en de wintec isabel wert??
is dat dan misschien wat!
of de pro dressuur

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 20:11

Ik kijk voornamelijk eerst naar het nieuwe model van de wintec 500. Deze heeft volgens mij ook een redelijk diepe zit en een teruggesneden boom.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 09:49

germie schreef:
Ik kijk voornamelijk eerst naar het nieuwe model van de wintec 500. Deze heeft volgens mij ook een redelijk diepe zit en een teruggesneden boom.

Ik heb hem net gekocht, heb ook redelijk lange benen maar ben niet zo lang als jou. Ik pas er wel op maar ik vind de zweetbladen niet heel erg lang :n De zit is wel iets dieper dan de vorige Wintec zadels maar ik kan niet zeggen dat het een diepe zit is :) Hij heeft idd wel een teruggesneden boom :j

Gerko18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:09

Ik ben zelf ook 1,82 en heb hier op een Wintec nooit last van. Ik heb zowel de Wintec 500, Wintec Pro en Wintec Isabelle Werth en rij altijd heerlijk op alle drie de zadels. De Isabelle zit wel iets beter voor dressuur door zijn diepe zit maar dat is maar net waar je voorkeur naar uit gaat.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 11:15

Heb zelf de Wintec Isabell Werth en de oude 500 gehad. Gereden op de oude Pro, en heb nu de Pro met Contourblokken. Ben zelf 1.83 en kan/kon prima met alle zadels rijden :)