Hoofdstel voor bolhoofdigpaard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AmberHeijman

Hoofdstel voor bolhoofdigpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 16:29

Ja de titel is misschien wat vreemd, maar ik zoek een mooi hoofdstel voor mijn pony. :')
Ze is een Arabische Volbloed. Haar voorhoofd is best breed en en samen met de lengte van haar hoofd kom ik uit op een cob maat.
Maar ze heeft een smalle neus, voor een neusriem heb ik dus echt maat pony nodig.
Ik heb nu een lelijk hoofdstel, nou, een lelijke neusriem. Maar om nou een nieuwe neusriem te kopen die ook zo'n €25,- is, kan ik misschien beter een nieuw hoofdstel kopen.
Maar hoe vind ik iets dat past? Hebben jullie ideeën en ervaringen?

Oja, ik wil er niet meer dan €50,- aan uitgeven. Laag budget, dat weet ik, maar meer heb ik op dit moment niet te besteden. ;)

bertusjmandy

Re: Hoofdstel voor bolhoofdigpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:44

uhm cob hoofdstel met aansnoer neusriem moet toch wel passen neem ik aan ? daar kan je evt. nog gaatjes bij prikken

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 16:46

Ik vrees dat je dan sowieso "losse" onderdelen moet kopen :) Ken alleen maar de duurdere merken waarbij je zelf een hoofdste kan samenstellen (uit verschillende maten), en dan zou er een 0 achter je budget moeten staan :P

Ga lekker opzoek naar koopjes, en stel zo een prachtig,goedkoop hoofdstel samen :D

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:11

Pony hoofdstel en daar dan je eigen cob frontriem op zetten?
Doe ik ook bij mijn pony, die heeft ook zo'n breed voorhoofd en een kleine neus.
En frontriemen zijn meestal ook goedkoper dan neusriemen ;)

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 20:10

Het is niet alleen de breedte van de hoofd, nou dat ook, maar haar hoofd heeft ook gewoon de lengte van een cob! :j

paardrijmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:54

Gewoon cob hoofdstel pony neusriem?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:39

Herkenbaar... mijn paardje heeft een heel breed voorhoofd (xtra full), maar relatief kort (bakstukken pony-maat) en een gemiddeld neusje (kleine cob).
Voor hem heb ik meestal een cob hoofdstel met een andere, extra brede frontriem erop.

Zouden de bakstukken van een ponyhoofdstel op hun langste gaatje niet net zo lang zijn als een cob? Dan heb je de lengte al gedekt en past het neusje goed. Of eventueel toch een klein maatje cob en een paar gaatjes bijprikken bij de neusriem als dat gaat. Andere frontriem erop en klaar.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:45

Hier ook herkenbaar, ik heb fjorden en die hebben vaak een korter hoofd t.o.v. de breedte van het hoofd, ik heb voor één losse onderdelen gekocht en voor een andere van twee hoofdstellen één passend exemplaar gemaakt..
Mijn ene fjord heeft een full neusriem en cob bakstukken en de andere cob hoofdstel en ponybakstukken..