KN Symphonie of Euroriding diamant?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horzel

KN Symphonie of Euroriding diamant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 10:11

Ik heb momenteel een KN symphonie met een hele ongedwongen zit en weinig kniewrong. Het is kwalitatief een goed zadel, maar ik merk dat ik te beweeglijk word in dit zadel.

Nu heb ik op een Euroriding diamant gezeten en vond dit een heerlijk zadel. Ik weet verder niet veel over dit merk.

Wat zijn jullie ervaringen met de Diamant of met andere Euroriding zadels? Is deze kwalitatief net zo goed als de KN of zou ik erop achteruit gaan?

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:51

Ik denk niet dat je er met een Euroriding Diamant op achteruit gaat. Zadel heeft een diepe, fijne zit. Kwalitatief is het ook een goed zadel. Moet natuurlijk wel goed op je paard liggen. Anatomica is ook een fijn zittend zadel.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:49

Marlieschen schreef:
Ik heb momenteel een KN symphonie met een hele ongedwongen zit en weinig kniewrong. Het is kwalitatief een goed zadel, maar ik merk dat ik te beweeglijk word in dit zadel.

Nu heb ik op een Euroriding diamant gezeten en vond dit een heerlijk zadel. Ik weet verder niet veel over dit merk.

Wat zijn jullie ervaringen met de Diamant of met andere Euroriding zadels? Is deze kwalitatief net zo goed als de KN of zou ik erop achteruit gaan?

Wat bedoel je met te bewegelijk?
Kan ook aan de balans van je zadel liggen waardoor je niet goed kunt zitten.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 15:21

Mhoogenbos: bedankt voor je reactie, heb je zelf ervaringen met de euroriding?

Schangah: ik snap wat je bedoelt. Mijn zadel ligt wel in balans en is ook niet scheef, is altijd keurig nagekeken. Hij ligt verder ook goed op mijn paard. Heb meer het idee dat ik teveel schuif op de lepel.

__Nathalie__

Re: KN Symphonie of Euroriding diamant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:31

Er zijn maar weinig merken die aan de kwaliteit van kn kunnen voldoen naar mijn idee.
Zou dan eerder kiezen voor een ander type kn met meer zit en wrong.

is je inchmaat niet gewoon te groot?

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:02

KN Ouverture Victoria is een GEWELDIG zadel!
Heb hem nu 3/4 jaar, wil echt geen ander meer!

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:06

KN en Euroriding zijn beide goede zadels.

Bij Euroriding zit er wel verschil tussen het blauwe (A-kwaliteit) en rode (B-lijn) knopje.
Op ons paard liggen overigens beide zadels niet goed, dus ook al zijn het prima zadels, dan heb je er niet zoveel aan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:07

Euroriding is zeker een goed merk maar kwa leer zit kn daar wel boven.
Het leer van euroriding is zachter en volgens mij ook iets dunner daardoor slijt het sneller.
Kn is wat dikker/stugger leer en haast onverslijtbaar naar mijn ervaring!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:13

Ik heb ze beide gehad, ze passen niet op mijn paard.
Maar de oudere KN zadels (rode clipjes) zijn van onverwoestbare leerkwaliteit, echt heel goed. De nieuwere versies vind ik zelf lekkerder zitten, maar zijn kwalitatief minder. KN zadels hebben een makkelijke pasvorm, vooral voor standaard KWPN-dressuur en Duits gefokte paarden.
Euroriding heeft inderdaad een mindere lijn met rood label en een betere lijn met blauw label.
Mijn paard heeft er een te hoge schoft voor.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:17

De KN's zijn igg erg waarde vast, ik was zaterdag weg geweest voor een nieuw zadel,
want mijn bruine KN is 15 jaar oud en inmiddels toe aan nieuwe singelstoten en een opvulbeurt en hij past niet goed op mijn bijna 6 jarige.
Ik kreeg nog tussen de 500-600 euro terug, terwijl ik er 15 jaar geleden 1600 gulden voor heb betaald :=