Nieuw zadel gekocht, al een half jaar problemen, rechten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Nieuw zadel gekocht, al een half jaar problemen, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 08:54

Wat zijn mijn rechten?
Ik heb van mijn vakantiegeld eind mei een nieuw zadel op maat laten maken voor mijn paard, een Massimo. Diverse zadels geprobeerd, maar deze leek het beste te liggen en ik zat er het best op.
Zadel besteld, netjes afgeleverd, ik proefgereden met zadelmaker erbij. Ik blij. Dat was helaas van korte duur, na 2 weken lag het op de schoft, schoft stuk. Dus zadelmaker weer geweest, zadel aangepast, en ik kon 'wel' weer een maand goed rijden. Toen lag het zadel weer op de schoft. Zadelmaker weer geweest, en ja, uiteindelijk kon ik 2 tot 3 maanden fatsoenlijk rijden.
Maar helaas, het was weer niet goed. Wederom lag het op de schoft.
Boom is versmald, en nu heb ik het zadel weer terug. Schoft ligt nog steeds maar amper vrij, maar de schouderspier bobbelt helemaal voor het zadel. Ik kan dus nog steeds niet rijden met dit zadel. Het zadel ligt dus volledig klem bij de schouder. Het is gewoon veel te smal.
Direct weer gebeld, en nu zou ik moeten betalen om het zadel weer aan te laten passen. Ook wil hij het zadel niet terugnemen, omdat het zadel 'de hele zomer' (dat kan niet eens, want het zadel is nog geen half jaar oud, het heeft hooguit een keer 3 maanden goed gelegen) goed lag. Dus ligt het aan mijn paard. Hij wil het zadel evt. wel weer in de 'fabriekstand' terugbrengen, dus boom weer zoals het was vanaf de fabriek. Dit wil hij kostenloos doen als ik maar zelf langskom. Maar ja, dan zal het ook nog steeds niet passen op mijn paard.
Ik wil dat hij het zadel terugneemt en ga zeker niet betalen voor nogmaals aanpassen. Wat zijn mijn rechten? Kan een rechtsbijstandverzekering hierin helpen?

Fairytail

Re: Nieuw zadel gekocht, al een half jaar problemen, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:12

Wel vreemd dat je zadel zovaak moet worden aangepast. Heb je al een andere zadelmaker laten kijken naar de boom of er niets mis is? Als je huidige zadelmaker het niet goed heeft aangepast moet hij dit lijkt mij recht zetten en het dus aanpassen. Wat is de garantie bij de zadelmaker en bij massimo zelf heb je daar al goed naar gekeken?

mamendt

Re: Nieuw zadel gekocht, al een half jaar problemen, rechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:12

Ik heb precies het zelfde gehad met mijn Massimo...het was gewoon verkeert aangemeten. De zadelpasser wilde verder niets doen, ik heb het ding op marktplaats gezet, en weg ermee....
Wel balen natuurlijk
Ik zou de rechtsbijst. dit probleem voorleggen en dan hoor je wel of ze er iets mee kunnen...maar ik ben er bang voor.