ringen aan zadel laten zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

ringen aan zadel laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:49

Heeft hier iemand een idee of je ringen aan je zadel kan laten zetten?
Ik heb een dressuurzadel(Equestor)waar ik érg graag ringen aan wil hebben,bijvoorbeeld om bagage aan te kunnen bevestigen.

Doen zadelmakers dit??

_Groover_

Re: ringen aan zadel laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:51

volgens mij wel, ga wel naar een goede... Ik heb nooit ringen laten zetten maar wel een x met een idee om mn hele tuig te verbouwen naar binnen gelopen bij een tuigenmakerij.. Dit is toen erg goed bevallen :j

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:55

hmm, ik loop ook al een tijdje met dit idee rond, maar durf het nog niet aan... Zijn er geen fatsoenlijke zadeltassen die je behoorlijk vast kunt maken aan een dressuurzadel?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:57

"lon83, volgens mij heb je wel zadeltassen die je voor het zadel kunt leggen en die je net zoals een sjabrak aan de singelriemen kunt bevestigen

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:00

Voor is idd ook een optie, daar zitten wel van die kleine ringetjes voor bevestiging van de martingaal enzo. En voor de achterkant: ze zijn er vast, maar ben benieuwd welke er nou écht goed blijven liggen. Zou toch bang zijn dat het onder het zadel schuift ofzo.

Maar goed, 't gaat hier over het bevestigen van de ringen aan het zadel. :+ Zadeltastopics zijn er vast genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:37

ik heb wel zadeltassen overigens(gebruik ze eigenlijk nooit,haha).
maar vind het altijd wel handig kleine dingen aan een ring te hangen zoals een opgerold halstertouw enzo..

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:05

Ik heb een op maat gemaakt Prestige dressuur zadel voor mijn Tinker en vanaf de fabriek zouden daar voor en achter ringen aan komen, maar dat hadden ze niet gedaan, dus is dit via de winkel bij hun zadelmaker gebeurd. Je kunt het dus gewoon bij de zadelmaker laten doen.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:56

ik heb dit ook bij een zadelmaker laten maken werkt perfect om er wat aan te hangen

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:13

Hmm, klinkt wel interessant... Als ik zo onbeleefd mag zijn... Wat zijn er ongeveer de kosten van? (Ik heb ook een prestige zadel, mocht dat ertoe doen ;) )