Stang en trens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

equilife

Stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 09:40

Ik ben van plan om binnenkort met stang en trens te gaan rijden.

Ik ben op zoek naar een leuk en chique stang en trens hoofdstel. Bij voorkeur met een brede neusriem evt. lakneusriem.

Heeft iemand een ideetje van welk hoofdstel wel mijn ding zou zijn? Foto's?

Daarnaast ben ik ook aan het twijfelen geslaan welke stang en trens bitten ik zou aankopen, er is nl. zodanig veel verschil in. Heeft iemand onder jullie daar ervaring mee?

p.s. ik hoef hier geen reacties over stang en trens rijden, enkel info over het hoofdsten en de bitten! ;)

Sussie85

Re: Stang en trens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:27

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:34

Hallo :)

Ik rijd zelf niet stang en trens ... Maar ik heb wel een heel sjiek hoofdstel gezien hoor :) Een stalgenoot heeft hem ook!!
Deze :) http://www.ooteman.nl/product.asp?id=50 ... =Vantaggio Hoofdstel Grazioso Extra Zwart

Echt ik vind hem super mooi :D Hij is alleen geen lak...

En trouwens.. Ik zou met sprenger stang en trens rijden ;) Die zijn toch het beste :)

Een stal genoot heeft een ruitershop gehad, en heeft een gloednieuwe stang, met 50% korting ;) PB maar als je er meer over wilt weten :) Groetjes

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:53

Afbeelding
Afbeelding

Super mooie S&T hoofdstel, deels rondgenaaid, een brede en platte aansnoer neusriem. Zacht onderlegd kopstuk en keelriem aan beide zijde verstelbaar. En, niet geheel onbelangrijk, nog betaalbaar ook! € 80,- ongeveer.

Dit hoofdstel komt bij hööks vandaan, een Zweedse winkel. Op bokt is er een groep bestel topic op EA.

www.hooks.se --> Träns.
http://www.hooks.se/product.aspx?produc ... tOrder=ASC

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 10:59

Wauw! Die vind ik echt mooi!! Vanavond snel even alles bekijken! ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:03

die van hooks is idd mooi ja :j

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:40

Persoonlijk vind ik deze heel mooi > http://www.piger.nl/products/326/Stang_Trens_DR_Smal

Maar is redelijk aan de kostbare kant als je van plan bent elk jaar een ander te kopen :+

Qua bitten zou ik niet heel gek gaan doen. Als je nu bijv met een dubbelgebroken watertrens rijdt, zou ik een dubbelgebroken onderlegtrens kopen. Zo ook bij enkelgebroken. Verder zou ik een stang nemen met een normale tongboog.

Van Harry's Horse is dit goed betaalbaar; Onderlegtrens ongeveer 13 euro> http://www.piger.nl/products/634/Onderl ... l_gebroken
Stang kan je onder de 30,- krijgen > http://www.piger.nl/products/649/Dressu ... n_mondstuk

Als ie toch niet fijn loopt op deze combi kan je altijd een andere combi van iemand lenen. Als je weet waar ie fijn op loopt kan je altijd nog een mooi duur setje bitten kopen.

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 19:43

Dankje voor de tips 'dressuurgek'. Is idd een erg mooi hoofdstel maar ik heb nu een trenshoofdstel van Stübben met brede aansnoerneusriem en ik vind de neusriem er na een jaar niet meer mooi uitzien... Ik krijg hem echt niet mooi meer. :s

Aapje_0245

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:40

Dobert heeft soms hele mooie met brede neusriem.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 17:10

Bijzonder, ik heb een stubben hoofdstel van meer dan 10 jaar oud en die is nog steeds prachtig!

Ik ben trouwens actief in dat lak hoofdstel topic.
is idd leuk om het er over te hebben.

Zelf ben ik gelukkig met mijn dobert st&tr waar ik een losse lakneusriem bij heb besteld van Schumacher.
Voor de dagelijkse training heb ik er een passier neusriem op zitten.

vantiaggo hoor ik wisselende berichten over en niet allemaal even positief.

Kijk eens in het topic daar zitten diverse aanbieders bij van betaalbare lak hoofdstellen

equilife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:30

ik heb een 2e hand s&t hoofdstel overgenomen van een bokker... niks speciaals... ik ga die eerst gebruiken voor de beginfase en ik ga langzaam aan opzoek gaan naar een specialer/chiquer s&t hoofdstel waar ik dan wel wat meer aan ga uitgeven denk ik ;)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 18:17

equilife schreef:
ik heb een 2e hand s&t hoofdstel overgenomen van een bokker... niks speciaals... ik ga die eerst gebruiken voor de beginfase en ik ga langzaam aan opzoek gaan naar een specialer/chiquer s&t hoofdstel waar ik dan wel wat meer aan ga uitgeven denk ik ;)

Precies, ik was ook al bezig met mijn droom hoofdstel (een dure Dobert) máár dat kan mijn spaarpotje nu niet aan als ik ook nog goede bitten wil kopen :=
Ik heb nu ook in een winkel die stopte een mooi stang en trens hoofdstel gekocht, mooi zacht leer voor een goedkopere prijs. Ik denk dat dit toch het makkelijkste is. Stel je paard loopt er toch niet fijn op... dan zit je met je duur hoofdstel :oo

Succes met oefenen! :)