Rambo quarterhorse deken voor niet quarter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Rambo quarterhorse deken voor niet quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 18:37

Heeft er iemand wel eens een Rambo quarterhorse deken op een niet-quarter geprobeerd? Hoe zat dat? Ik wil een nieuwe Rambo deken (omdat ik bepaalde eisen heb kom ik bij Rambo uit) en de prijzen van de quarter dekens zijn toch weer een stukje goedkoper dan de gewone rambo's. Nou is mijn paard wel vrij breed gebouwd maar het is geen quarter en daar is die deken natuurlijk wel voor gemaakt... Omdat ik de deken bij een bokker wil bestellen kan ik hem niet eerst passen.

cbreeman

Re: Rambo quarterhorse deken voor niet quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:01

het ligt toch aan de bouw van het paard,ik denk persoonlijk dat je het gewoon moet proberen, misschien kun je proberen om er 1 te halen bij de ruitersportzaak en deze te passen, dan weet je wel zeker of hij past of niet, ik ben benieuwd,

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 20:56

Bij de ruitersportzaak in de buurt die Horseware verkoopt krijg ik geen geld terug. En Divoza is net wat te ver om daarvoor heen en weer te rijden (als ze die quarter dekens al verkopen). Anders was het een optie geweest ;)

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:19

bij de paardendrogist kan je meerdere dekens bestellen, en terugsturen wat er niet past! perfecte service

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:07

Ik heb wel een goede deken-tip, denk dat die Gamble goed past past!
Horseware Chilton deken. Erg stevige deken, en zeer zeker waterdicht.
Heeft Dien nu om, en valt wijd in de breedte van de hals.. dus dat zou ideaal zijn voor Gamble's nek.
(Bij dien valt de deken daar een beetje open zou maar zeggen, terwijl de deken wel mooi voor de schoft ligt, niet te grote hals heeft en niet schuurt. Maar voor het mooie heeft Dien dus net een te smalle hals.)
http://www.horsewaredekens.nl/

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:00

wat zijn je eisen precies bij een deken??
want ik heb nu ook een super fijne deken :D

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 18:48

Mizsz_Kitty schreef:
bij de paardendrogist kan je meerdere dekens bestellen, en terugsturen wat er niet past! perfecte service

Het is niet helemaal mijn stijl om zo te werk te gaan, maar ik heb er toch een bestelling gedaan zodat ik kan passen :o

Sanne bedankt voor je tip :) Maar ik wil een deken van ballistic nylon (ivm deken slopers in de groep) dus daardoor is Rambo 1 van de weinige opties.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:20

Voor diegenen die willen weten of het past:

Mijn paard pastte hem wel maar de halsaanzet mocht net iets breder en de deken had naar onder toe net wat langer mogen zijn. Zijn Rambo original zit toch mooier dus ga ik daarvoor. Anders was het zeker een goede optie geweest :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:21

Ik heb geen ervaring met de rambo, maar ik heb zelf een quarter hengstendeken van cattlemans op een haf liggen, ligt prima :j

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 21:24

Ik heb ook een Rambo Quarter gepast, maar ik vond de stof toch minder dan de 'gewone' Rambo. Al zou het precies het zelfde moeten zijn volgens de verpakking. De stof van de QuarterRambo leek 'zachter'.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-10 21:34

Dat idee had ik inderdaad ook bob! Heb het ook nog vergeleken, in de ene hand de quarter deken en in de andere hand mijn rambo original en ik voelde verschil. Maar de quarter dekens zijn ook goedkoper en het verschil moet toch ergens in zitten, waarom zouden ze anders goedkoper zijn vraag ik me dan af?

Bob1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:27

Precies, ze moeten toch ergens goedkoper in zijn. Ook omdat je bij de quarter ook nog een hals erbij krijgt... Maar goed. Bij de Paardendrogist mag je passen en gratis terugsturen. Goede service, dus het proberen waard. Maar zelf vind ik wel dat je beter 50 euro extra kan uitgeven aan een goede deken dan later spijt krijgen.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 21:19

_Michelle_ schreef:
Mizsz_Kitty schreef:

Het is niet helemaal mijn stijl om zo te werk te gaan, maar ik heb er toch een bestelling gedaan zodat ik kan passen :o

Sanne bedankt voor je tip :) Maar ik wil een deken van ballistic nylon (ivm deken slopers in de groep) dus daardoor is Rambo 1 van de weinige opties.

de winkel bied dit als service aan hoor, ik heb vorig jaar contact gehad omdat ik twijfelde over de maat(en wilde een deken nog in andere kleur ook) kreeg ik 2 dekens opgestuurd om te passen, en de maat die goed was werd besteld in de kleur die ik wilde..