Harry's Horse hoofdstel silver line laque (lak)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse

Harry's Horse hoofdstel silver line laque (lak)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 13:55

Wie heeft dit hoofdstel en hoe bevalt het?
Ben opzoek naar een nieuw hoofdstel omdat mijn paard mijn huidige gisteren gesloopt heeft, en kwam bij dit hoofdstel uit.

Hoe breed is de neusriem precies? Hoe is het leer? En heb je een eigen foto?

Afbeelding

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Harry's Horse hoofdstel silver line laque (lak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:01

Ik heb dit hoofdstel.
Op zich wel fijn voor het geld wat je ervoor betaald. Het leer is niet heel soepel maar ook niet slecht.
De neusriem is niet breed trouwens, maar uit m'n hoofd ga ik geen cm's gokken ;) Ik vind het wel een heel fijn hoofdstel, neusriem en frontriem zijn erg mooi.

Er staan 2 foto's in mijn profiel.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:06

Ik vind het leer juist wel heel erg fijn! Is ontzettend zacht en soepel, ziet er supermooi uit!
De neusriem is 3 cm breed trouwens

Ik heb hem alleen nog nooit gebruikt vanwege overgang naar bruin tuig, mijne staat ook te koop dus mocht je interesse hebben, hij is gloednieuw!

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-10 12:30

Ik heb hem gisteren op de gok besteld bij Piaffe, hij is daar in de 'aanbieding' :)

Ik vraag me alleen af hoe je de neusriem moet verzorgen? Moet je lakleer ook gewoon invetten/olieen?

shabbay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:37

Ik heb het hoofdstel ook.

Erg sjeik, fijn leer vooral voor de prijs! Staat super bij mijn paard. Nadeel is dat de steentjes in de frontriem niet erg vast zitten. Al aantal keer opnieuw erin moet doen en ben er nu zelfs eentje kwijt.

De neusriem moet je verzorgen met lakolie dat koop je gewoon bij de schoenmaker. (vooral geen gewone olie of vet!)
Laatst bijgewerkt door shabbay op 06-12-10 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:38

Ik heb hem ook maar moet nog gaatjes in maken want mijn haf heeft een te dikke kop. Had hem eerst geleend van iemand en die beviel goed!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:42

Afbeelding

ik ben er wel tevreden mee, helemaal voor dit geld.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:08

Ilse schreef:
Ik heb hem gisteren op de gok besteld bij Piaffe, hij is daar in de 'aanbieding' :)

Ik vraag me alleen af hoe je de neusriem moet verzorgen? Moet je lakleer ook gewoon invetten/olieen?

Met een vochtig doekje afnemen is voldoende :)
Het is leer met lak coating dus je kan er niet veel meer aan doen dan dat ;)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:09

shabbay schreef:
Ik heb het hoofdstel ook.

Erg sjeik, fijn leer vooral voor de prijs! Staat super bij mijn paard. Nadeel is dat de steentjes in de frontriem niet erg vast zitten. Al aantal keer opnieuw erin moet doen en ben er nu zelfs eentje kwijt.

De neusriem moet je verzorgen met lakolie dat koop je gewoon bij de schoenmaker. (vooral geen gewone olie of vet!)

Ik heb nog een paar extra steentjes liggen, heb ik erbij gekregen, tot nu toch nog geen een verloren, maar misschien kan je harry's horse emailen of ze nog wat extra hebben voor jou? Meestal krijg je ze dan zo opgestuurd :)