Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
InekeH87 schreef:opmerking van de mfsc'er was dat paarden meestal op de schouders en schoft niet veranderen tijdens de dracht. Misschien wat breder op de ribben, maar niet zoveel dat de boommaat veranderd.
Duhelo schreef:InekeH87 schreef:opmerking van de mfsc'er was dat paarden meestal op de schouders en schoft niet veranderen tijdens de dracht. Misschien wat breder op de ribben, maar niet zoveel dat de boommaat veranderd.
en mijn persoonlijke ervaring is dat paarden kwa schoft wél veranderen door/na een dracht
de trekpaardmerrie had voor haar drachten praktisch geen schoft, en was vrij rond.
nu, 5 jaar en drie drachten verder (laatste veulen is inmiddels 18 maand) is ze nog altijd rond, maar is de schoft geprononceerder geworden en steekt die samen met de ruggegraat een heel stuk meer uit, waardoor mijn boomloze zadel zelfs durft lichtjes drukken op die schoft...
Maargoed, ik zou ook wachten tot je de merrie terug oppakt, eventueel in tussentijd een bontje ertussen of gewoon zo rijden, en als ze dan weer wat in conditie is perfect laten aanpassen