dekje trekt strak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

dekje trekt strak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 18:50

Mijn dekjes trekken strap onder me zadel. Het is een nieuw zadel en past super goed. Alleen trekt hij de dekjes behoorlijk strak. Hoe kan ik dit oplossen? Het zadel schuift niet.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:54

Mijn eerste gedacht was: je zadel ligt niet helemaal goed, of past niet goed. Je trekt het wel goed omhoog in het zadel?
Als mijn dekjes gaan straktrekken en/óf verschuiven, dan is het echt tijd om het zadel na te laten kijken....
Je schrijft dat jouw zadel super goed past? Dan zou ik het echt niet weten. Bij een goedliggens zadel horen ze volgens mij niet strak te trekken.

Succes ermee.

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:55

Waar trekt het strak, bij de schoft neem ik aan?M
Misschien een dekje zoeken met een betere uitsparing voor de schoft :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:56

Ik had dat altijd met Anky-dekjes. Andere dekjes heb ik nergens last van, maar als je het met alle dekjes hebt, heb ik eigenlijk geen flauw idee. Tenminste, als je zadel helemaal goed ligt, misschien proberen wat verder naar voren/naar achteren te leggen, of wat verder op te trekken?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:10

Het zadel is nieuw en schuift niet. Het blijft mooi achter de schouders liggen. wel moet het natuurlijk nog gevormd worden. Anky dekjes heb ik nog niet uit geprobeerd. Ik had er nu een eurostar stripe in onder en daarvoor een eurostar gewoon van katoen.

Die van eurostar trekt strak net achter het zadel bij de flank. En de eurostar stripe in trekt strak bij de schoft.

Mijn vorige zadel schoof wel erg naar voren en daarbij had ik er geen last van. Alleen bij de anky's dat die op de schoft strak trok.

Ik leg het dekje goed in de kamer van de zadel. Het probleem is ook die van mij heeft totaal geen schoft.

Marloes

Re: dekje trekt strak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:11

Ik heb ook een Eurostar die strak trekt net achter het zadel. Maar dat is op zich geen probleem. Na een halfuurtje even opnieuw "op trekken" en dan heeft mijn pony (Ook een Haflinger zonder schoft) nergens last van ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:14

vergeten bij te zeggen: de dekjes trekken gelijk al strak met aansingelen. En bij de eurostar stripe in ook tijdens het rijden. Maar ik ga er eens opletten. ik vergeet nogal eens aan te singelen waardoor miss het zadel iets naar voren schuift..

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:37

Al eens een bontsjabrak geprobeerd?
Dit kan eigenlijk niet strak trekken en dan geen onderlegger, maar een sjabrak met onderkant van bont zodat het bont direct op de rug ligt. Een bontsjabrak kost wel iets, maar ik doe er zelf inmiddels al 6 jaar mee, dat halen vele dekjes niet....
Kijk eens op mn site... F.R.A. in samenwerking met Christ.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:19

Los van dat het zadel nieuw is, heeft er een goede zadelmaker na gekeken?

In 97% van schuivende en trekkende dekjes, is de oorzaak echt een slecht passend zadel.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:19

Biskwie schreef:
Los van dat het zadel nieuw is, heeft er een goede zadelmaker na gekeken?

In 97% van schuivende en trekkende dekjes, is de oorzaak echt een slecht passend zadel.

ja er heeft een goede zadelmaker naar gekeken. MAar wat ik dan raar vind. Mijn vorige zadel schoof wel en daar had ik geen last van. Ik probeer van de week een ander dekje

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:21

Je merkt het ook niet altijd als je zadel niet goed passend is. Daarbij kan het voor jou goed zitten, maar voor je paard niet. Maar als jij zegt dat het past, heb ik echt geen idee meer. Succes iig

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:25

Ander merk dekje gebruiken, mijn witte br schuift ook..
Qhp, anky, hh etc niet

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 11:37

Misschien past je zadel wel goed, maar is het dekje net iets te dik waardoor het zadel niet meer even goed past. In dat geval zou ik gewoon andere soorten dekjes proberen! Tot je de goede vindt.