Hallo allemaal,
ik wil jullie even mijn discussie vertellen (tussen mijn moeder en mij ) en een mening zou heel fijn zijn
ik snap dat jullie niet van een beeldscherm kunnen oordelen maar t' gaat er eigenlijk om wat jullie hier van vinden

Het gaat dus over mijn zadel. Ik heb een euroriding diamant van 18 inch. (daar hadden we voor gekozen omdat mijn moeder op dat moment
dat paard ook reed)
Ik had dat zadel 2e hands gekocht voor mijn jonge paard(4). Een (enorm) smal paardje met een hele hoge schoft. Mijn moeder vond het onnodig om voor een jong paard dat nog volop in de groei zit een duur zadel (op maat) te kopen.
Daar was ik mee eens
maar helaas heb ik dat paard moeten verkopen.sinds een tijdje heb ik al een leuke D pony (new forest) die veel voller is met meer bespiering. die tenslotte al 12 is

maar mijn zadel past hem niet (dat is mijn mening, ik heb ook stalgenoot er na laten kijken en die denkt het zelfde als mij )
ik vind dat hij weinig ruime heeft bij de schouder. (vooral met de winter rijdt ik vaak met wat dikkere dekjes/pads, maar anders past het ook niet
)mijn hand kan ik er niet eens doorhalen. en het zadel klappert enorm van achter !
ik rijdt nu met een bondje maar zo hoort het nartuurlijk niet, nietwaar ?
als ik zonder rijd kun je er van achter zo onderdoor kijken

maar wat me ook al niet lekker zit is dat het zadel 18 inch is. (14 jaar en )met mijn 45 kg en 1.62 heb ik geen kont voor een 18 inch om het zo maar
te zeggen .
op de een of andere manier vindt ik het zadel niet fijn zitten ? ( ik was met een vriendin meegegaan naar drunen(sruiterhuis) want die ging voor een zadel en toen kwam het ter spraken dat drunen voor mij ook helemaal NIET een 18 inch aan raden meer: 16,5-17-17,5 )
Maar ... nu komt het !
ik zei zo tegen mijn moeder; is het misschien dan niet handig om er een op maat te laten maken ? dan krijgen we tenminste uitleg (we hebben namelijk niet veel verstand van zadels ) en dan weet je zeker dat het goed ligt !

en ruilen we ons zadel in zo dat het nog wat betaalbaar blijft
en dan zegt ze heel leuk tegen mij dat het geen blijvertje is
mijn mond viel open !!
dat vond ik nergens op slaan , hij zou alleen weg gaan als ik over naar de paarden zou gaan maar dat is zo ver weg !
ik vond dat zo'n rare reden om geen nieuw zadel aan te schaffen !? dus ik moet maar een beetje met een zadel blijven rijden
wat voor geen meter ligt ? en wat voor hem ook niet fijn is. ik weet het niet maar hij is ook altyd vervelend hij bokt gewoon uit het niets?
misschien dat het daardoor komt ??
Bedankt voor het lezen , kom maar op !
en dat voor een leuke prijs
hihiii leuk dat je even binnevalt hij heeft gewoon een ander zadel nodig punt.