Tekna zadels...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dientje_Yara

Tekna zadels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 12:22

Ik wil een tekna zadel aan gaan schaffen en wil graag wat meningen horen

ik heb nu een wintec isabel werth maar die is voor mijn rechte fjordenrug te banaanvormig.
Ik moet dus een wat rechter zadel hebben.
Aangezien mijn pony nogal veranderd wil ik dus niet teveel geld aan een zadel uitgeven en de tekna spreekt mij qua uiterlijk enorm aan.

Mijn pony heeft van de wintec de witte boom dus 34 cm welke is vergelijkbaar met de tekna?

alvast bedankt

kalaio

Re: Tekna zadels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:35

Ik heb een tijd geleden een tekna zadel op mijn Fjord gehad. Dit was de dressuur versie. In de winkel vond ik het een fijn zadel. Voor de prijs een mooie afwerking en zag er niet "goedkoop" uit. Zat ook lekker.

Toen de zadelmaker langskwam even op het paard gelegd en beetje gereden. Schrok mezelf wezenloos. Het zadel zat niet lekker, lag niet goed op mijn paard en kreeg te horen dat de boom moeilijk aan te passen was.

Mijn Fjord heeft ook een vrij rechte rug en is smal op de schoft. Had duidelijk aangegeven dat hij bij een wintec zadel een groene boom nodig had, dus ging ervan uit de die zadelmaker dan de juiste boommaat van een tekna mee had. Die bleek te wijd te zijn.

Ik denk dat je gewoon eens een tekna zadel moet passen op je fjord, aangezien de jouwe iets breder is. Mss zit het voor jou wel lekker.

Ik weet niet hoe het zadel zich houdt na een tijdje gebruikt te zijn, maar vond het materiaal er fijner uitzien dan de wintec. Denk dat het wel een goede prij/kwaliteit verhouding heeft. Al vind ik de andere producten van tekna in verhouding wel duur.

Ik hoop dat ik je hiermee kon helpen.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 13:01

Ik zit ook nog een beetje met de inch maat, 18 is echt te lang maar weet natuurlijk niet hoe de tekna valt, bij isabel had ik 17,5 maar die valt wel klein

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 18:39

ik krijg morgen eindelijk naar 6 maanden wachten mijn tekna
ben zooo benieuwd,
ik heb een 16 inc, bruin zadel voor mijn B welsh

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 18:41

Ik zit eraan te denken om een 17,5 inch te bestellen en dan een wijde boom en uiteraard de bruine,
zal even een foto van mijn pony plaatsen voor een ideetje

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 18:43

Afbeelding

Ze heeft dus een rechte rug en is breed, maar geloof dat tekna goed aanpasbaar is,
eerst even mijn wintec isabel verkopen, toch lastig een bruin zadel verkopen