goed zittend dressuur zadel, voor haflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_e

goed zittend dressuur zadel, voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 09:26

Hallo bokkers, :wave:

Anderhalf jaar terug heb ik een wintec isabella werth pro dressuurzadel gekocht, Lag super, en zat super!
Een maand terug is de singelstoot er afgebroken. Erg jammer, maar dat kan je wel weer laten maken bij een zadelmakerij.
Ik met mijn zadel daar naar toe, Zo hebben ze daar mijn zadel nagekeken bleek er een groot gat te zitten in het ijzer. (afgeroest)
En mocht ik van geluk spreken dat ik er niet eerder vanaf gelanceerd was. Maar goed, zo kon het dus niet meer en heb een helemaal nieuw zadel gekocht. Een thorowgood griffin, fijn zadel en paste goed op ilse. Alleen zat ik er verschrikkelijk op.
Ik dacht daar wen je wel aan, maar het voelt nu nog steeds niet lekker.
Ik heb gevoel dat ik echt '' op'' het zadel zit en geen contact kan maken met ilse, en krijg er last van in mijn rug. Ook geeft het weinig steun, en zit ik er gewoon niet lekker op.
Dus ben nu weer opzoek naar een ander leren dresuur zadel, met een diepe zit, en goede kniewrongen.
Natuurlijk is het ene zadel het andere niet, en moet ik uiteindelijk zelf beslissen of het goed zit.
Maar misschien hebben jullie een goede ervaring met een bepaald soort zadel?

Brand maar los. :)

edit; dislexie.

farahtjuh

Re: goed zittend dressuur zadel, voor haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:30

wat jammer van je wintec
ik heb zelf ook een wintec isabell werh en als deze stuk zou gaan zou ik deze zeker weer kopen omdat ik er gewoon super tevreden mee ben en hij super pas op farah
voor fanny heb ik een kieffer genff dikke kniewrong maar jammer genoeg niet zon diepe zit :(
ook heb ik al veel positieve reacties gehoort over het tekna zadel misschien is dat iets voor jou?

succes met het zoeken en hoop dat je snel een lekker zitten zadel vind ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:30

Ik heb zelf een Pfiff vision en een Rossner Amerika. Hele fijne dressuurzadels :j

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 09:51

ik denk dat je daar niet zo over kunt oordelen, iedere haflinger (paard) heeft een andere rug, ik denk dat je dat gewoon in praktijk moet uitvinden!

ik heb zelfs het oude type van Hulsebos vind de nieuwe types wat te lang en heb het gevoel dat deze op de lendenen liggen, met het (oudere) type wat ik nu heb vind ik dat niet.. (het ligt er natuurlijk ook aan per paard)

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 10:33

Nee natuurlijk kan en oordeel ik zo niet, maar ik kan wel vragen welk zadel ik niet en welke over het algemeen wel goed zit. :)

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:35

Ik heb een Massimo dressuurzadel, zitten heerlijk en liggen super, echt een aanrader! :)

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:46

Ik heb een Ainsley VZH; (met Weller systeem; verstelbare boom) ligt echt super op mijn haflinger. Heb sinds kort de dressuurversie besteld, moet nog binnenkomen en aangepast worden. Maar het zadel zit echt heerlijk!

Ik raad je deze aan.. :+

haf_sjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 10:49

Marloes schreef:
Ik heb een Massimo dressuurzadel, zitten heerlijk en liggen super, echt een aanrader! :)

die heb ik net ook aangemeten gekregen door esther groen voor mijn haflinger, als het goed is komt hij over 2 weken, :D

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 19:36

Kieffer Lech Profi, ligt heel fijn op een Haflinger. :j

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 20:39

Idd een Massimo of anders een Zaldi.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 15:50

oke! bedankt :)

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 01:09

1 zadel dat ik goddelijk vind zitten, is de Hulsebos... <3

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 01:39

Ik heb ook een Massimo.
De massimo dressuurII heeft vooral een diepe zit, rijdt echt heerlijk!

haf_sjakie schreef:
Marloes schreef:

die heb ik net ook aangemeten gekregen door esther groen voor mijn haflinger, als het goed is komt hij over 2 weken, :D

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 01:49

Zo in je profiel te zien heb je een redelijk slanke haf dus kan je wel aardig zadels krijgen. Ik heb nu op onze haflinger ook nog een wintec liggen maar die is haar nu te groot/breed. Dus meestal leg ik daar mijn andere zadels op die normaal op mijn KWPN'er liggen.
Het dressuurzadel is een KN Symphonie en ligt perfect op haar. Heeft ook een erg fijne zit, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk.
Springzadel heb ik een Ruiz Diaz, ligt ook prima.

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:10

Ik heb een MSCF dressuurzadel, echt een aanrader :D Mijn moeder heeft een Zaldi springzadel, hele fijne zadels :D

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:15

woollieh schreef:
Ik heb een Ainsley VZH; (met Weller systeem; verstelbare boom) ligt echt super op mijn haflinger. Heb sinds kort de dressuurversie besteld, moet nog binnenkomen en aangepast worden. Maar het zadel zit echt heerlijk!

Ik raad je deze aan.. :+

Dit zadel heb ik ook, alleen dan niet VZH maar dressuur en het zadel is zeker aan te raden.
(Ainsley Vanguard met Weller system)
Sowieso vanwege de verstelbareboom, maar ook vanwege de fantastisch lekkere (diepe) zit waar je naar op zoek bent.
Eén van de weinige zadels die wél lekker op mijn paard liggen en waar ik ook nog eens lekker op zit! :)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 09:20

Ik heb de thorrowgood t6, licht perfect op mijn haf.
Maar eerlijk is eerlijk het zit niet zo lekker/vast.

Ik weet niet op kentaur ook zadels met brede boom heeft? dat zijn echt fijne zadels.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 13:06

De kent&masters (gewone of koudbloed uitvoering) al geprobeerd. Komt uit de thorowgood fabriek en zal dan goed bij je paard passen aangezien je nu ook al eentje erop hebt liggen