kosten tweedehands zadel passen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayasfrenk

kosten tweedehands zadel passen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 18:49

hallo,

ik rijd mijn merrie op dit moment met een dressuur zadel dat ik ook altijd op de fries gebruik.
echter past dit zadel niet goed. het behinderd haar niet echt maar het kiept naar voren
en stoort haar dan natuurlijk wel.... nou ben ik bezig te sparen waar ik maar kan omdat ik
een ander zadel voor haar wil. maar ik heb geen idee wat dat ongeveer kost. ik wil het
door een vakkundig persoon laten passen zodat ik zeker weet dat het goed ligt.
ook kan ik een nieuw zadel niet betalen dus zal het een tweedehands worden.
hebben jullie hier ervaring mee en wat kost het ongeveer??
kunnen jullie me iemand aanraden ( liefst omgeving drenthe).
het hoefd geen duur merk zadel te zijn maar wel een goed zadel. liefst dressuur.

Mvg

GRANDEUR

Re: kosten tweedehands zadel passen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 22:50

Vroegop ruitersport past GRATIS 2e hands zadels. Kan vanaf 200 euro tot hoe gek je het zelf maakt natuurlijk.
Hoeveel het kost heeft niets te maken met of het past of niet, maar natuurlijk wel met de kwaliteit van het zadel, in welke staat hij is en hoe zacht de kussens zijn enzovoorts.
Ik weet alleen niet of hij ook in Drenthe komt, dan zou je hem even moeten bellen, maar hij rekent in ieder geval geen voorrijkosten.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 13:28

ok dat zou helemaal tegek zijn want ik moet het van de studie financiering doen en ik heb nu ongeveer 175 bij elkaar en ik kan eventueel van mijn ouders/vriend een klein beetje bij lenen maar die hebben het ook niet zo heel breed. ik ga eens kijken of ik hun site kan vinden. meer surgesties natuurlijk altijd welkom!!!

gewoonwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 13:57

Van rijs komt ook passen op 2ehands zadels :)

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 15:22

dankje ik ga even kijken

tiffenyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 17:31

je kunt het zo duur maken als je wil maar het is wel zo de duurdere merkzadel blijven vaak langer goed
ik was bij een deskundige zadelmaker 650 euro kwijt voor een tweede hands zadel en aangepast op de rug van het paard waardoor je vaak ook garantie er bij krijgt als het niet goed is als je echt wat wilt in de paardensport kun je beter even doorsparen voor een goed zadel dat goed
past

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 18:14

dat is ook zeker mijn bedoeling. maar omdat dit zadel gewoon echt niet zit moet ik gewoon iets hebben om de tijd door te komen tot ik dat geld bij elkaar heb. maar die tijd wil ik niet uitzitten met een zadel waarvan ik weet dat het niet goed ligt. ik had ook al bedacht dan maar heel veel longeren en af en toe rijden maar dat kan niet want in de binnenbak waar wij altijd heen gaan mag niet gelongeerd worden. en ik kan het tegenover mijn paard niet maken om haar alleen nog maar binnen te laten staan en elke dag maar een uurtje buiten. dat vind ik ook niet eerlijk. het is nu dus kiezen voor het slechte van twee niet ideale oplossingen....