Vorig jaar in november is er een nieuw zadel op gekomen, op aanraden van de zadelpasser. Er ligt nu een Wintec 2000 met cair op, toen een witte boom.
Eind deze zomer kreeg ie gelijk drukplekken, grote witte plekken en het zadel schoof naar achter. Amigo zelf leek daarin geen pijn te hebben. Zadelpasser laten komen en bleek dat de boom te wijd geworden was én dat de vijs van de boom los zat
Nu, nieuwe boom erin, de rode, vijzen goed aangedraaid en zadelpasser raadde me aan om met een schapenwollen dek te rijden, omdat dat beter was voor zn huid en haar. Ik mocht blijven rijden, gezien ik maar 1 x per week rij met hem. Wel wandelingen van zo'n 4-5 uur.
Ik kocht zo'n schaapding en rij nu al een hele tijd met zo'n schaap onder het zadel. Zadel schuift nog steeds naar achter en iemand die wat van zadelpassen kent (deed een opleiding bij gerenomeerde zadelpasser) zei dat ik nog moest afwachten, tot het schaap zn werk deed, om nog es de zadelapsser te laten komen. Ik zou nu een andere laten komen.
Ik ben nu in afwachting van een borstriem om het schuiven tegen te gaan, door omstandigheden ben ik daar al 3 weken op aan t wachten. Maar ik heb de voorbije weken toch nie gereden ivm weer, voorbije zondag was de eerste keer weer sinds 4 weken.
Nu was mijn opmerking... Ik merk dat Amigo zn rug steeds bleker (witter) wordt
Echt grote plekken, vind ikzelf. Zadelpasser zag niets laatst (oktober) en zadel past goed. Ik rij nu met een volledige schapensjabrak. Hoe komt t dan dat ie zo wit wordt
Mn vriend zegt dat ik t me inbeeld, dat ik spoken zie en dat die plekken helemaal niet groter zijn of toen de zadelpasser komt. Maar ik weet het niet...
Moet ik afwachten tot die borstriem en kijken of die zn werk doet? Of laat ik toch maar een zadelpasser komen?
Ik weet het niet meer, hoor. Alles heb ik al geprobeerd. Amigo lijkt geen pijn te hebben, loopt zoals ie moet en gaat overal heen. Zn rug ziet er niet anders dan anders uit, enkel dan die witte vlekken.
Iemand een idee?
Ik wil hier geen rel laten ontstaan ofzo, en nog minder beschuldigende vingers naar me toegewezen krijgen. Er is al 2 x zadelpasser bij geweest en die vond niks. Als ik er nu een zadelpasser laat bijkomen, dan laat ik een andere komen voor een andere visie/mening.
Amigo heeft nog nooit drukplekken gehad. Heb (jammergenoeg) een jaar met een slecht passend zadel gereden en zelfs daarvan had ie geen drukplekken. En nu met dit zadel wel.... Ik weet het niet meer
Misschien kun je een minder duur zadel vinden die wel past, gewoon goed zoeken.