Uit zijn hoofdstel gegroeid!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paperboy

Uit zijn hoofdstel gegroeid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:43

Mijn paardje is uit zijn hoofdstel gegroeid, ik heb een gecombineerd hoofdstel maat full.
Ik heb vanmiddag van anky een Extra full gepast maar die is nog kleiner dan mijn eigen full ;(.

Nu zag ik ook koudbloed of trekpaard hoofdstellen alleen zonder sperriempje, weet iemand wat qua rijden het verschil is hiermee?

En wie weet (niet te duur) een Extra full die wel groot valt???

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:45

Ik weet niet of Kieffer extra full heeft. Die vallen meestal wel redelijk groot uit.

En sperriem zorgt ervoor dat je paard zijn mond niet al te ver kan open doen. Je kunt ook prima zonder sperriem rijden.

Paperboy

Re: Uit zijn hoofdstel gegroeid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 20:47

Dat is snel antwoord!
Ik ga eens even googlen op Kieffer.....

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:56

Mag ik vragen wat er van het hoofdstel te klein geworden is? Of het is het hele hoofdstel te klein geworden?

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:12

moppielover schreef:
Mag ik vragen wat er van het hoofdstel te klein geworden is? Of het is het hele hoofdstel te klein geworden?

de neusriem, kopstuk en bakstukken worden ook krap (bijna alles dus). Ik ben bang als ik een echt trekpaard hoofdstel koop dit weer wat aan de grote kant zal zijn......

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:20

Dan word het wat lastiger ja, ons trekpaardkruising past geen extra full dat is te groot maar gewoon full is weer te klein dus hebben we nu de keelriem verlengd ( met een stukje sperriem) en een extrafull neusriem. Nu past het hoofdstel wel. ( foto's in profiel).

Misschien toch extrafull proberen? Meestal mag je het wel ruilen als het niet past en de kaartjes er nog aan zitten.
Zonder sperriempje is geen groot verschil. Ons trekpaard loopt wel fijner zonder, maar die is altijd met touwhalster gereden dus die accepteert het bit ook nog niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:23

Harrys horse heeft extra full! En die hoofdstellen vallen sowieso al groot :j

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 21:33

moppielover; ik heb inderdaad vanmiddag de anky X full teruggegeven en geld terug gehad.... het hoofdstel in je profiel ziet er netjes uit! (leuk paard!)

Yvank; ik ga weer googlen....

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:49

Anky valt een maatje kleiner uit, dat extra full dus klein uit lijkt te vallen is niet heel gek ;) Extra full van andere merken zal dus waarschijnlijk wel gaan passen.
Wat anky betreft, dit is een praktijkvoorbeeld: er zijn genoeg shet eigenaren die anky maat pony gebruiken terwijl van elke ander merk maat pony veel te groot is. Dit zijn de goede maten van Anky: Pony is shet, cob is pony, full is cob en extra full is een full.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:56

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:18

Yvank_ schreef:
http://piafferuitersport.nl/

HH Silverline van 37,50

Dankjewel, mooi hoofdstel voor een nette prijs. Ga zaterdag even langs de ruitersportwinkel!

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:19

hh valt groot idd en heeft dus ook xtra full :j

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 15:05

Hey Astrid! :D

Fijn he zo`n koudbloed kopje :+ Voor Delano heb ik ook een Kieffer hoofdstel (volgens mij goldline) via m.p gekocht.
Dit omdat hij een behoorlijk voorhoofd en keel partij heeft. Kwa lengte had het een cob kunnen zijn maar daar heb ik zelf gaatjes bij geprikt. ;)

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 21:57

Claudia78 schreef:
Hey Astrid! :D

Fijn he zo`n koudbloed kopje :+ Voor Delano heb ik ook een Kieffer hoofdstel (volgens mij goldline) via m.p gekocht.
Dit omdat hij een behoorlijk voorhoofd en keel partij heeft. Kwa lengte had het een cob kunnen zijn maar daar heb ik zelf gaatjes bij geprikt. ;)

Hihi, heerlijk ik dacht met alle spulletjes maat full wel uitkomen van mijn andere paard, maar uiteindelijk is nu toch alles nieuw aangeschaft ;)
Welke maat heb jij??

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 14:17

Ik ben helemaal geslaagd, heb een harry's horse maat Extra Full gekocht en hij zit super en kan er nog in groeien......
Bedankt allemaal voor de tips +:)+.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 15:38

Voor Delano heb ik dus full...kwa lengte wat gaatje bij geprikt

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 17:25

Ohhh, als die zo'n groeispurt als Hummer gaat krijgen zit je ook zo aan de Extra Full ;)

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 17:28

zag dat je al wat gevonden hebt dus mn tekst verwijderd

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:16

fro schreef:
Ik weet niet of Kieffer extra full heeft. Die vallen meestal wel redelijk groot uit.

En sperriem zorgt ervoor dat je paard zijn mond niet al te ver kan open doen. Je kunt ook prima zonder sperriem rijden.

Ik weet niet of het je al gezegd is maar een sperriem heeft niet het doel om de mond niet te ver te kunnen open doen hoor :( . Het heeft het doel om het bit meer vastheid te bieden .

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 20:18

Ik heb een xtra full van Imperial Riding. Mijn knollie is een vrij grove kwpn-er, en dat hoofdstel is best wel groot geloof ik :)
Wat ik toen heb gedaan, ik ben met mijn passende hoofdstel naar een ruitersportzaak gegaan, en heb gekeken naar welke even groot waren ;)

JustyMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:56

Ik heb een keer een hoofdstel gekocht en dat was zo ruim verstelbaar! Paste op een trekpaard maar ook op mn springpaardje. Volgens mij was het een stubben. Een oud model, heb m tweede hands gekocht. Super fijn hoofdstel en ziet er nog heel mooi uit

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 22:59

Kieffer vind ik zelfniet heel groot vallen.

Voor mijn haf heb ik maat full en de neusriem krijg ik maar net dicht.

Mavvie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 23:42

Er zijn ook ruiterwinkels die op maat sorteren, dit is veel gemakkelijker en geeft je direct een kijk op wat je koopt! Daarnaast heb je ook een ruimere keuze :)