Barebackpad en onbespierde rug.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Barebackpad en onbespierde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:11

Hoi allemaal.

Ik rijd op het moment een vierjarige merrie, maar ze heeft nog totaal geen bespiering waardoor een zadel vinden echt ontzettend moeilijk is. Haar ruggengraat ligt wat hoger lijkt het, ook is ze wat ingevallen achter de schouder en drukken bijna alle zadels op de schoft, zonder een prolite eronder. Zadelmaakster had ook nog nooit zoiets gezien en wist eigenlijk ook geen oplossing. En zij heeft er toch wel degelijk verstand van. Voorlopig doe ik alleen werk aan de hand, maar ik zou haar ook graag rustig aan gaan rijden.

Omdat ik ook echt niet veel te besteden heb zit ik te denken aan een barebackpad. Maar is dit verstandig met haar rug? En is er iets dat ik er evt. onder kan leggen om de druk beter te verdelen? Sowieso wil ik er dan een dikke pad onder doen, maar misschien is er iets dat beter helpt?

Groetjes, :)

DubbelFun

Re: Barebackpad en onbespierde rug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 14:17

Een BBP lijkt me niet verstandig omdat daar geen voldoende vulling aan beide zijden van de ruggegraat zit zodat jij niet op de die plek komt te zitten.
Óf je zou er een goede pad voor onder een boomloos zadel onder moeten doen. Hiermee krijg je ruggegraatvrijhgeid.

Persoonlijk zou ik dmv grondwerk/longeren proberen er eerst wat rugspieren op te kweken.

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 15:23

Zoals hierboven staat kun je inderdaad een boomloos zadel pad onder doen voor de ruggegraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 17:35

Bedankt, ik zal eens kijken naar zo'n pad. Met inlages erin neem ik aan?

Sowieso spring ik er voorlopig nog niet op, maar het is maar dat ik over een tijdje er tenminste weer op kan zonder dat ik op haar ruggengraat zit.
Zodat ik ook onder de man wat kan gaan rechtrichten (vooralsnog in stap).