wat te doen met zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:39

Ik heb 2 weken geleden een 3 jarige merrie gekocht. hiervoor had ik 2 haflingers. voor de haflingers had ik een wintec isabell werth met cair hier zat een groene boom in. Voordat ik de 3 jarige merrie kocht heb ik zadelmaker erbij laten komen om te kijken of mijn isabell ook op haar paste. dit was duidelijk het geval het sloot overal prima aan.nu zijn we 2 weken verder en sinds een aantal dagen begint het zadel wat voorover te kiepen(kussens komen dus wat los vanachter) als je het gewoon op haar rug legt gaat het goed totdat je aansingeld dan gaat hij kiepen.

nu heb ik er vandaag een bredere boom in gestoken (volgens ruitersportzaak zou hij dan goed liggen) maar toen kiepte hij nog meer wat me al vrij logisch leek. naja die groene boom er weer in en bontje eronder om te kijken of het dan voor tijdelijk beter lag totdat ik dan mn smallere boom binnen had. maar nog bleef hij kiepen het is wel al minder.
Nu had ik de boommeter gehaald bij de ruitersportzaak en die geeft aan dat er een rode boom in moet?? dus een wijde.
bij mijn haflinger paste het zadel met groene boom perfect en ook bij haar geeft de boommeter een rode boom aan????

Dus gebeld naar de ruitersport en verhaal uitgelegd. Nu word mij verteld dat ik 2 a 3 maanden met dit zadel moet blijven rijden en dan moet kijken of het dan wel op haar rug past. nu lijkt mij dit totaal geen goed idee.

Ben benieuwd wat jullie ervan denken en eventueel aanraders hebben van zadels mocht ik toch een andere moeten kopen. ik zoek iets met veel kniewrong en diepe zit.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:42

een zadel wat voorover kiept is bijna altijd te breed.
zoek een andere zadel passer.

chivaldi

Re: wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 19:48

heb er nu al 2 verschillende bijgehad. ja lijkt mij ook maarja. toch maar smallere boom halen dan op de gok en dan kijken :)

Juangi

Re: wat te doen met zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:49

Wat dacht je van zadelmaker erbij???

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 19:51

Grote kans dat je paard bijvoorbeeld in het midden van zijn rug spier erop heeft gekregen waardoor de wintec nu als een soort wip functioneerd. Daar helpt geen boombreedte verandering aan, dus haal er liever iemand bij. 3-jarigen veranderen nu eenmaal enorm snel soms.