Garantie wintec pro ..???!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wallie

Garantie wintec pro ..???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:14

hoi..

een brandende vraag, zoek nu al het hele i-net af maar alles is in het buitenlands enz.. en om daar nou helemaal me zadel heen te sturen, schiet denk ik niet echt op..

nu wel, ik heb nog geen 2 jaar geleden een wintec pro zadel gekocht, nu begint hij bovenop te scheuren.. dit vind ik niet echt normaal.. zeker omdat ik super netjes met mijn spulletjes op ga en er heel zuinig op ben..

dus ik vorige week terug naar de paardenwinkel in HARMELEN waar ik dit zadel vandaag heb nog NET!!! geen 2 jaar geleden... daar werd mij gezegd; ooohh dit is normaal bij een wintec.. :Y) uhm.. OJA?? ik vind het niet echt normaal, maar goed ze ging even bellen om te vragen hoeveel jaar er garantie op zit.. ze zei dat het 1 jaar was.. toch heb ik er meer als 600 euro voor betaald, dus volgend mij klopt er dan iets niet?? ik heb gewoon netjes alle bonnetjes en dingetjes nog..

hebben er nog meer mensen een probleem met wintec? garantie enz?? of kan iemand mij helpen..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:18

Normaal is wintec volgens mij 2 jaar garantie.

Wallie

Re: Garantie wintec pro ..???!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 21:18

ja dat dacht ik ook..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 23:18

Wallie schreef:
ja dat dacht ik ook..

Ik zou zeker nog een keer terug gaan en je niet laten afschepen door hun zij hebben het zadel verkocht en kunnen die garantie gewoon zelf op wintec verhalen maarja dat kost natuurlijk moeite ik zou het zeker niet bij laten zitten want dat lijkt me toch niet normaal.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:31

Het is niet normaal dat er een scheur in komt. Ik heb wintec zadels gezien van a 9 jaar die nog goed waren (alleen het suede wat pluizig).
Op de officieele site staat dat je 2 jaar materiaal garantie hebt en 10 jaar op je boom. Ik zou dus haast maken om te kijken of het nog voor de 2 jaar kan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 09:39

ik weet dat de vertegenwoordiger van wintec hier in nederland dezelfde is die voor ekkia werkt. Maar nu ben ik toch wel heel benieuwd welk zadel je hebt, ik heb deze problemen namelijk nog nooit gehoord en heb er zelf ook 2.

Het was vroeger wel normaal dat de stof stuk ging maar nu niet meer, vraag me dus echt af of de verkoopster wel met de vertegenwoordiger gebeld heeft. Gaat de stof scheuren of echt de zitting?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:14

Ik heb deze maand garantie gekregen op een 2dehands 8 jaar oud winteczadel dat was gevallen (boom gebroken)
Het kan dus echt wel :Y)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 15:14

unicorn_kiss schreef:
Ik heb deze maand garantie gekregen op een 2dehands 8 jaar oud winteczadel dat was gevallen (boom gebroken)
Het kan dus echt wel :Y)

Je hebt ook langer garantie op de boom dan het materiaal ;)

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-10 17:59

nou ik had gisteren maar een mail gestuurd naar de zadel afdeling in harmelen.. en ik kreeg terug dat er maar 1 jaar garantie op zit.. :s..
terwijl ze bij de decathlon!!!! zelfs ook dat zadel verkopen, met 2 jaar garantie..

ja hoe ga ik uitleggen wat het precies is, het is dat ophoogje bij je kont en precies op die rand scheurt het stof gewoon.. heel veel mensen zullen wel denken wat zeur je nou, maar als het bijv zou gaan regenen en er komt regen ofzo dat zit het dus IN me zadel.. heel bizar.. ja ik snap wel dat een zadel gebruikersporen vertoond maar dit uhmm tsja heel appart.. :(

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:05

Als je een bonnetje hebt met de datum van aankoop en de kaartjes met daarop de garantietermijn, heb je schriftelijk bewijs dat je nog onder de garantie valt en kun je rechtstreeks bij de leverancier terecht.

Raar dat mensen onder de garantie uit proberen te komen, het is schriftelijk vastgelegd en getuigt niet van goede service. ( Had je soms een ondeskundig iemand die je hielp, of een stageaire die nog niet alles weet?

Tip voor andere Winteccers: zadelbontje houdt je zitting als nieuw en zit nog lekker ook! Tip voor <:) en :){

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:26

ts is het niet zo dat de winkel één jaar garantie geeft op zadels dat is namelijk wat anders. Als ik jou was zou ik de garantie papieren(vaak een klein boekje wat aan t zadel zat) en/of de voorwaarden van wintec zelf printen en in combinatie met je bon terug gaan. Je zou ook de wintec vertegenwoordiger uit nederland kunnen benaderen.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:04

Hoe is het nou afgelopen? :?

myrnaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:17

Ik heb dat nog maar 2 x gezien: bij een wintec van bijna 20 jaar oud en één door een ongeval. Bij die laatste hebben ze een mooie leren streep er over gezet (ook bij Harmelen gedaan geloof ik) staat eigenlijk heel netjes :o .

Mijn baas heeft ook een wintec bij Harmelen vandaan en daar hadden we ook 2 jaar garantie op (geloof ik). Deze is niet van "stof" maar helemaal glad dus gewoon met een doekje af te nemen.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 21:01

hey..
nouja werd gezegd dat er toch echt maar 1 jaar garantie op zat.. dus eigenlijk bekijk het maar..
moet er denk maar voor gaan betalen ofzo .. wel balen maarja als het bijv regent kan het er zo in gaan regenen.. daar zit ik niet echt op te wachten..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:20

Maar heb je dan geen kaartje meer, of bon of zo?
Anders kun je naar een geschillencommissie of naar RADAR of zo?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 09:53

Dit staat op de website van de fabrikant, dus ik zou maar snel terug gaan naar de winkel:

How long is the Warranty on my new Wintec Saddle?

Bates Australia guarantee the Wintec range of saddles for a period of two years against faulty materials, or workmanship. Further, the Elastiflex tree in your saddle is guaranteed against breakage for the lifetime of the saddle deemed to be 10 years* (5 years for the Wintec Western saddle). The CAIR® air panels are guaranteed for a period of five years. The warranty on a Wintec saddle and its components are subject to use under normal conditions. The warranty card should be retained by the purchaser, along with the original receipt as the retailer will require it should warranty work be required. Saddles which require a repair under warranty should ideally be returned to the store from which they were purchased or your nearest stockist. Associated transport costs are the owner’s responsibility.

* N.B. Some Countries have specific legislation relating to manufacturers warranties on new products, in this instance the 10 years would supersede lifetime in relation to a breakage of the Elastiflex tree.

^ TOP

What do I do if I think my Wintec saddle is faulty - how do I return it?

If you are at all concerned that your saddle may be faulty in any way, please return the saddle to the stockist from which you purchased it or alternatively your nearest stockist, so they may assess your saddle. Should warranty work be required the stockist will require the warranty card along with the original purchase receipt. Associated transport costs are the owner’s responsibility.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:05

Als je eigen ruitersportzaak niet wil kun je ook hulp zoeken bij een andere goede ruitersportzaak, of een landelijke. Misschien weten zij hoe ze je kunnen helpen. Jouw eigen zaak laat je gewoon stikken, dat mag je dan best tegen een andere zaak zeggen, (zonder ze verder zwart te maken).
Bij een buro voor Rechtshulp hoef je niet te betalen en die hebben vast ook een telefonisch spreekuur.

Wallie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 16:14

stalone; ja bonnetjes enz heb ik nog allemaal.. gelukkig wel.. ja ik ga het ook zeker nog verder uitzoeken want klopt echt niks van..

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 16:37

Want al ik hier in die voorwaarden lees:alternavively your nearest stockist, dan is dat volgens mij de dichtstbijzijnde wintec- dealer.

Of is mijn Engels inmiddels zo slecht???????? Wel uitkijken dat je 2 jaar nog niet om is.

Er schiet me net iets te binnen: vraag aan de huizige speciaalzaak een schriftelijke verklaring dat ze maar 1 jaar garantie geven. Eventueel ook waarom. Ga niet alleen, maar neem iemand mee, zodat die kan horen wat er gezegd wordt. Dan kan je bij de andere ruitersportzaak laten zie dat die niet mee wil werken en misschien geven zij wel die service waar je recht op hebt.

Bedenk wel: Ik begrijp dat het zadel moet worden opgestuurd, las ik in de voorwaarden. Dat kan ook aardig in de papieren lopen!