Ik twijfel tussen het anschaffen van een thorowgood T6 en een kent&masters. Wat mij tegenhoud bij kent&masters is de prijs, die iets boven mijn budget ligt maar langs de ene kant ben ik bang dat als er ooit een scheurtje in de thorowgood komt, dat het helemaal niet herstelt kan worden.
Wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit/duurzaamheid van het materiaal tussen deze twee merken?
Kent en masters is zover ik weet de leerlijn van Thorowgood, komt dus uit dezelfde fabriek. Voor zover ik weet zijn beide goede merken. Ook bij kunststof zijn er mogelijkheden om beschadigingen te herstellen, maar dat kan je beter even bij je zadelmaker informeren.
angelique77
Geplaatst: 24-11-10 14:13
Hallo,
Te koop: dressuurzadel Kent & Masters type warmbloed 17,5 inch met verwisselbare boom, slechts 10 maanden oud aankoopbon aanwezig, prijs 600 compleet. Er zit momenteel een blauwe medium wijde boom in. Is te koop omdat de inchmaat voor mij te klein is aangemeten en ik er te weinig zitruimte in heb. Kent en Masters is een superfijn zacht engels leren zadel en ligt ook prima op je paard. Zie eventueel ook mijn advertentie op Markplaats voor details en foto's.
Ik zat ook tussen deze twee te twijfelen. Wilde vanuit prijstechnisch perspectief ook voor de Thorowgood gaan, maar kon een 'tweedehands' K&M in plaats daarvan krijgen. 150 euro onder de nieuwprijs, 2x gebruikt. Toen was de keuze snel gemaakt. Denk dat lederen zadels ook langer hun waarde behouden mocht je hem later nog willen verkopen. Zadel bevalt verder prima! Ik heb een 17 inch extra wijd voor mijn jonge Tinkermerrie. Is nog niet vaak gebruikt alleen
Qua type zijn ze precies hetzelfde Alleen het verschil kunststof/leer
isoreo
Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-10 19:13
Bedankt voor de reacties. Ik heb eigenlijk momenteel een dressuur T6, maar die is te lang voor mijn paardje. Ik moet hem dus sowieso verkopen en een cob-model kopen. Die thorowgoods T6 zijn inderdaad wel heel goed kwa prijs/kwaliteit verhouding, ben er altijd tevreden geweest. Maar omdat mijn paardje nu toch al 8jaar is, hoop ik dat dit het laatste zadel is dat ik moet aanschaffen en zal denk ik toch voor de K&M gaan.
Ohja, ik heb ook de cob variant trouwens. Is mooi kort inderdaad, ik heb een vrij korte tinker en deze ligt heel mooi. Zal even een fototje opzoeken...
Een heerlijk zadel zit goed en ligt prima op onze NRPS. Het zadel is speciaal voor haar aangemeten.
isoreo
Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-10 10:16
Ziet er mooi uit! Heb nog niets negatief gehoord over deze zadels. Volgende week pas ik een thorowgood cob en als die goed ligt bestel ik een K&M. Bedankt voor alle reacties!
NicoleWHS
Geplaatst: 26-11-10 14:49
isoreo schreef:
Ziet er mooi uit! Heb nog niets negatief gehoord over deze zadels. Volgende week pas ik een thorowgood cob en als die goed ligt bestel ik een K&M. Bedankt voor alle reacties!