Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Eciara schreef:Ik zou het eerst nog even aankijken! Ze moet lijkt mij nog wel erg wennen! En als het na een tijdje niet over is zou ik overstappen op een dunne enkel gebroken.
Sizzle schreef:Laat eerst een kijken of er geen wolfstandjes zitten en vervolgens zul je gewoon moeten experimenteren. Er is geen gouden regel als het om bitten gaat. De een heeft een ongebroken en de ander een dubbelgebroken nodig, een derde kan niet tegen losse ringen en de 4e moet een zwaarder bit. Dan heb je nog voorkeuren voor de verschillende metalen. Ik heb een setje simpele bitjes (watertrens, bustrens, dubbelgebroken argentaan, dubbelgebroken RVS en een robarttrensje) liggen waartussen meestal wel wat zat dat het paard accepteert.
Calimero_ schreef:upendo schreef:Een K&Ktje met aurigaan?
Mijn ervaring is dat ze daarop makkelijker ontspannen omdat het aanzet tot kauwen.
Dacht ik ook aan, die ik nu heb is te klein.
Daarom had ik hem te koop (jij zou hem misschien kopen)

Calimero_ schreef:Ik heb een 3 jarige merrie die een paar maanden onder het zadel is.
Ze is met bit in heel erg onrustig met haar hoofd.
Ook is ze heel gevoelig in haar mond.
JoviBan schreef:Calimero_ schreef:Ik heb een 3 jarige merrie die een paar maanden onder het zadel is.
Ze is met bit in heel erg onrustig met haar hoofd.
Ook is ze heel gevoelig in haar mond.
Je paard is volop aan 't wisselen en is erg gevoelig in de mond en kaken.
Beter is om zonder bit verder te gaan, in ieder geval tot ze uitgewisseld is (tot rond het 5e jaar).
Lees deze info over het gebit, de mond en het wisselen ook eens: http://www.bitloospaardrijden.info/gebit.htm