Okee, noujah het is nu nog niet aan de orde maar als ik na een jaartje of 2 jaartjes wedstrijden wil gaan rijden heb ik toch wel een geschikt zadel nodig..hoeft niet perse op maat gemaakt maar toch wel een goed zadel.
Ik heb mijn Stubben Maestoso op maat voor ong 1600 euro meen ik, dus het kan wel iets goedkoper hoor. Hulsebos is ook geweldig en rond de 2000.. Maar het kan zo gek als je zelf wilt.
En wat zijn volgens jullie goede zadels voor een paardje van 1.47 met weinig of bijna geen schoft en korte rug die je niet op maat hoeft laten te maken?
Neem voor een pony met een korte rug een zadel met ronde kussens (dus geen keilkussens). Het is tegenwoordig steeds moeilijker te vinden, helaas.
Welke maat heeft de ruiter nodig? 17/17,5 of 18 inch? De inches geven de maat van de zitting aan en bepalen mede de lengte van het zadel.
Ir1ne
Geplaatst: 21-11-10 21:45
paardrijmiep schreef:
En wat zijn volgens jullie goede zadels voor een paardje van 1.47 met weinig of bijna geen schoft en korte rug die je niet op maat hoeft laten te maken?
Goeie zadelmaker laten komen. Die kan diverse zadels passen op je pony..
Laat idd een goede zadelmaker komen! Wij kunnen verder niet helpen dan wat prijzen te noemen die we zelf betaald hebben.
anissa
Geplaatst: 21-11-10 21:50
Ik heb een op maat gemaakt zadel van hulsebos en die was 2000 euro. Maar het hangt er ook vanaf wat je wilt. Die van mij had ook goedkoper gekund maar ik wilde een donkerbruin dressuur zadel met weer andere kleur stikjes en een rechte lepel. Bij hulsebos beginnen de prijzen vanaf 1600 volgens mij.