Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

charissiej schreef:Ik heb een 4 jarige ruin die nu enkele maanden onder het zadel loopt. Hij vind aansingelen alleen niet leuk! Hij bijt dan (aan de andere kant van waar ik sta) in zijn singel, of hij bijt ergens anders in. Hij vind het gewoon niet prettig, heeft verder nergens last van. Nu vraag ik me af of er speciale singels zijn die voor dit soort paarden geschikt zijn. Nu dacht ik aan een singel met elastiek maar hoorde hier weer over, dat je vaak nog strakker aansingelt en ze het dus helemaal niet prettig vinden, en dat je zadel kan gaan glijden. En hoe zit het met bont, is dit prettig? Ik hoor graag jullie meningen! Het gaat trouwens om een dressuursingel voor een groot paard!
charissiej schreef:Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt (veel ervaring mee) en mijn zadel is 2 maanden geleden nagekeken en heb van de week nogmaals gebeld en ze komen binnen 3 weken nog een keer kijken. De singel ligt gewoon op een normale plaats, en vandaag heb ik hem geschoren, en scheren op die plaats vond hij ook niet prettig!
Schangah schreef:charissiej schreef:Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt (veel ervaring mee) en mijn zadel is 2 maanden geleden nagekeken en heb van de week nogmaals gebeld en ze komen binnen 3 weken nog een keer kijken. De singel ligt gewoon op een normale plaats, en vandaag heb ik hem geschoren, en scheren op die plaats vond hij ook niet prettig!
Lijkt me verstandig hem eens te laten nakijken door een osteopaat bijvoorbeeld.