Losse singel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissFreubel

Losse singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-10 01:20

Omdat de kerst er aan komt heb ik de volgende vraag weer klaar. Weet iemand misschien waar ik een losse singel kan kopen, zodat ik een gewone(verhuis)deken op mijn paard kan vastmaken. Zo heb ik ook in the good old days leren paardrijden. Ik wil namelijk samen met mijn kleine nichtje voorop op mijn paard rijden en uiteindelijk haar alleen er op laten rijden. Een barebackpad voldoet niet, omdat daar mijn poezelige kont niet op past met haar samen en ik toch mijn paardenruggetje wil beschermen tegen schurende broek. Een voltigesingel is mij toch even te duur.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 01:47

Kun je niet gewoon een longeer singel gebruiken dan. Die kan je allebei gewoon bij de meeste ruitersportwinkels kopen en heb ze al gezien vanaf een euro of 25. Overgens heb je ook van die schapenbotjes met een singel eraan (dan zit je zelf op de wollige kant) deze zijn erg groot en dat heb ik op een manege voor gehandicapten ook wel eens gebruikt zien worden wanneer er een kind op een paard moest wat goed vastgehouden moest worden en er dus een volwassene achter zat. Maar het kan zijn dat die dingen duur zijn en lastig aan te komen heb ze nog nooit ergens anders gezien dus ;) .

EDIT: hoe bedoel je trouwens dat je niet op een barebackpad past is jou bips zo poezelig of bedoel je dat je met zijn tweeën niet past? Want er zijn ook wel iets langere baraback pads volgens mij.

Cassidy

Re: Losse singel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 09:16

In de meeste gewone ruitersportzaken heb je elastische singels, alleen zou ik die niet gebruiken om een dekje vast te zetten en daar zelf ook nog op te gaan zitten, als de boel wel schuift lig je er zo af.
Ik zou idd voor een barebackpad gaan.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:58

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:59

Dekje met daarop een schaap en dekensingel eromheen? De schapen van de Ikea zijn niet zo heel erg duur en ze staan ook vaak 2e hands op marktplaats.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-10 01:33

Longeersingels hebben toch een metalen ring bovenop en als je dan zo'n kleintje voorop hebt vind ik niet zo prettig. Dekensingel is niet steving genoeg. Wat ik me van vroeger herinner, is toch een gladde leren singel die rondom ging. 1 gesp om aan te singelen en die plaatste je dan ter hoogte net onder je knie. Als je er dan toevallig boven op terecht kwam omdat je te ver naar voren kwam, zat je in ieder geval op iets glads. Maar misschien dan toch maar barebackpad die ik dan op deken vastmaak...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 01:59

Mijn broer is gehandicapt en ze rijden duo met hem. Ik heb het ook met hem gedaan en dan zit je op een stuk schuimrubber, best groot in een soort katoenen hoes. Voordeel daarvan is dat het licht is en best groot kan zijn zonder dat het je paard hindert. Ook vormt het fijn mee.
Het zit meen ik inderdaad vast met zo een dekensingel met gesp en leren riem.
Ze hebben nog een constructie gemaakt, want er zitten wel beugels, zodat de achterrijder wat steun heeft. Het is namelijk nogal erg zwaar en dat scheelt net.
Ik denk dat het niet duur te maken is en anders gewoon je pad? Ik denk dat een westernpad ook wel wat lengte heeft en lekker dik is.
Met zo een stevige dekensingel zou ik het gewoon proberen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 02:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 10:07

Verplaatst van WN-AM naar HAR

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:53

TurdusMerula schreef:

Zij gebruiken die niet, maar kan natuurlijk wel. Voor duo rijden met volwassenen en erg spastische mensen heb je veel ruimte nodig. Maar als ik het zou doen met mijn zoon van 13 bijv zouden we prima op een goede pad kunnen.

Ik vraag me af waar die dekensingels zijn gebleven eigenlijk?? Ik heb nu ook alleen elastische, maar vroeger stugge webband achtig met leren singelstoot en gesp.

Succes in ieder geval!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 16:07

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 01:48

Yep, dat is er zo eentje.