Ervaring met deze zadels??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ymediem

Ervaring met deze zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 11:29

Hey,

Ik wil graag weten of hier iemand is die ervaring heeft met de volgende zadels:
- Barefoot Sevilla Vaquero
- Specialized Saddle model Eurolight
- Silla Vaquera Flexible Mixta

Het zou dan op een kleine fries komen die endurance rijdt.

Alvast bedankt.

babettiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 11:36

ik heb geen ervaringen met die zadels, maar ik weet niet wat voor zadel je wilt hebben: ik heb nu een leen zadel omdat we op zoek zijn naar een ander zadel, wij hebben namelijk al 2 zadels gehad wat in die 3 jaar verkeerd lag, bij ons zadel was de boom gebroken en liep hij veel onstpannender er onder dan toen die boom gemaakt was, daaleman is een erg fijn zadel me paard kan zich weer in zijn rug ontspannnen, voor een fries is het zadel ook heel goed omdat friese ruggen altijd een beetje met zo'n boog loopt, en dat heeft mijn welsh cob ook, dat zadel is zo gevormd iig zo maken ze het, en wij hadden een euroraiding en een chamberlain en die hebben van die extreme rechte kussens waardoor mijn paar zijn rug niet kan ontspannen, daaleman vind ik daarom een heeeeeel erg fijn zadel, hij zit ook fantastisch!

Ymediem

Re: Ervaring met deze zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:34

Bedankt voor je reactie :D Maar ik zoek geen dressuur zadel. Diegene die ik noem zijn trekking saddles of spaanse zadel.

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 18:35

TS misschien kan je ook even kijken op het barrokke paardenforum, daar zijn er vast meer. Zaldi heeft ze overigens ook.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 22:07

okee, zal ik zeker even kijken

Flying_Indo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:11

Kash

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:51

Ik heb ervaring met de Specialized. Het is een heel fijn zadel. Zeker voor endurance, want je kunt het zadel zelf 3-dimensionaal pas maken. Ideaal als je paard gedurende het seizoen meer/minder bespierd wordt. Het zit heerlijk. Je kunt de beugelophanging ook aanpassen naar eigen behoefte. Dus meer rechtop zitten of meer stoelzit. Afhankelijk wat je zelf wil. Verder zien ze er heel leuk uit en kun je zelf varieren met kleurtjes, want de zitting kun je zelf vervangen. Ik heb zelf een rode leren zitting en een zwarte bontzitting. Ik heb dit zadel nu te koop staan, dus als je belangstelling hebt, moet je maar even pb-en. Ik heb het in 2009 gekocht. Helaas blijkt het zadel net iets te lang voor mijn kleine gangenpaardje. Het heeft een Engelse zittingsmaat van ca. 17,5 a 18 inch. Voor een kleine Fries zou het perfect passen. Je kunt de 2 zittingen erbij krijgen en het rode dekje. Verder heb ik er nog zwarte bucking rolls bij, maar die kun je er ook afhalen. Alles bij elkaar kost het nieuw ca. E 1.500,-. Ik vraag er E 950,- voor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:56

@Kash : als je zulke fijne ervaringen hebt waarom verkoop je hem dan ??

Overigens ken ik iemand en die heeft er niet zulke beste ervaringen mee; boom is scheef en de NL-vertegenwoordiger geeft niet thuis.

A_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:58

als je hem voor buitenritten wil zou ik geen doma vaquera zadel nemen... die zijn niet heel erg comfortabel nameljk

Kash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:02

DubbelDun schreef:
@Kash : als je zulke fijne ervaringen hebt waarom verkoop je hem dan ??

Overigens ken ik iemand en die heeft er niet zulke beste ervaringen mee; boom is scheef en de NL-vertegenwoordiger geeft niet thuis.

Ik verkoop hem omdat hij te lang is voor de korte rug van mijn paard. Ik ken zelf alleen goede berichten over dit zadel. Kijk b.v. maar eens op gangenpaarden.nl, daar lees je meer positieve berichten.

Wel naar voor die persoon die jij kent. Ik vind het een goed zadel, dus heb geen slechte ervaringen met de importeur. Maar weet natuurlijk niet hoe de importeur met problemen omgaat.