beugels aan een longeersingel tijdens het rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertje02

beugels aan een longeersingel tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 19:54

ik had even een vraagje...
ik rijd mijn verzorgpony altijd zonder zadel gewoon met een dekje en een dekensingel en hoofdstel natuurlijk
nu vond ik laatst de longeersingel weer in de kast en ben hem weer een beetje gaan longeren en ik dacht als je de longeersingel omdoet en daar beugels met beugelriemen aan vast maakt? gaat dit goed of heeft dat hetzelfde effect als bij een barebackpad dat je maar een paar ruggewervels 'bedrukt' en de pony hier last van krijgt? het is niet perse nodig ofzo want ik ben er bijna nooit af gevallen en houd ook altijd goed mijn balans ik wil gewoon even weten wat jullie hiervan denken...
groetjes

sorry als het verkeerd staat!

Aprils_joke

Re: beugels aan een longeersingel tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:56

ik denk dat het niet zo,n goed idee is omdat je dan achter de singel moet gaan zitten
en zo dus te ver achterop de de rug van het paard gaat zitten

Nibbit

Re: beugels aan een longeersingel tijdens het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:57

Ja en je krijft puntbelasting op de wervels die onder de singel liggen omdat daar je beugels aan hangen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:57

Heeft idd hetzelfde effect als beugels aan een barebackpad. Dus niet goed. :n Niet genoeg drukverdeling, dan beter gewoon met zadel of zonder.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:58

niet doen, onbewust ga je toch leunen op de beugels en daardoor komt de druk op een punt te liggen. Een bbp geeft je wat meer steun in de zin van dat je minder schuift maar aan een bbp zitten ook geen beugels.Met een bbp verdeel je de druk trouwens net wat beter als dat je zo op de rug zit, maar minder goed als een gewoon zadel.

rakkertje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-10 17:29

oowkeej deze antywoorden had ik al wel een beetje verwacht :Y)
maar ik dacht dat dit misschien met een longeersingel anders zou zijn nog bedankt! :D
hier kan trouwens een slotje op ;)