Nou mijn eerste berichtje op dit forum en gelijk is het een vraag een... lastige vraag denk ik.
Als wat oudere gek, 30 inmiddels brrr ben ik zo'n 3 jaar geleden in Frankrijk waar ik woon met een groep gasten gaan paardrijden.
Nog nooit gedaan maar ja je wil wat en ja hoor ik ben er een beetje verslaafd aan geraakt.
.Na eerst elke week een uurtje les te hebben gevolgd werden dat er 2 uur en sinds een denk 3 kwart jaar heb ik een soort lease paard bij deze manege.
Ofwel ik ben niet de eigenaar dat is de manege maar rij er eigenlijk altijd op. Keuze gemaakt omdat ik zo kan ervaren hoe het is om een eigen paard te hebben voor ik er één zou kopen.
Afin maar daar gaat de vraag dus niet over.
Inmiddels wil ik graag een eigen zadel kopen maar ik twijfel enorm over de verschillende modellen. Wat nu wel wat nu niet etc.
Ik doe eigenlijk van alles wat. Wedstrijden TREC, PTV, springen en voor oefeningen dressuur maar ook gewoon buiten rijden natuurlijk.
Nu heeft de eigenaar van de manege dit zadel aangegeven als mogelijkheid. Maar ik ben er niet echt kapot van.
Dit zadel zou goed zijn omdat het voldoende steun voor en achter geeft voor de benen (door die kussentjes).
En daarbij geschikt is voor een sprongetje maar ook voor de dressuur trainingen en buiten ritten.
Je voelt hem misschien al aankomen ik zoek dus een soort gelijk zadel maar dan van een wat beter merk / beter design.
Het oog wil immers ook wat.
Wat ik graag wil is een middel donkerbruin zadel.
Dat zou dan een VZH zadel zijn begrijp ik.
Daar ik zeg maar gerust geen vet op me achterwerk
heb is een soepel zadel wel gewenst.Leuk patroontje is ook altijd aardig.
Is bovenstaande belangrijk naja eigenlijk niet. Het moet als zadel een 17.5 en 36cm uitvoering zijn. Altans dat past prima op Eden.
Wat is dan mooi. Nou de Prestige Versailles D uitvoering bijvoorbeeld en de Prestige Atena Flaps.
Enig budget heb ik wel zeg maar 2500 of nog even sparen.
Mijn vraag is dus vooral.
Wie heeft er tips?
Kent een zadel of heeft een merk / type zadel wat lijkt op de Prestige uitvoeringen kwa kleur etc maar als uitvoering lijkt op die eerste.
Wie weet een online Paardenshop met mega veel zadels? Ik kwam via Actiecode.nl bij VitalHorse uit maar die hebben niet veel. Had leuk geweest met die korting.
Ik hoop dat er tips komen. Zal ook spoedig foto's etc van me paard uploaden. Die staan nu even niet op deze pc.

Groetjes Robert
wat is zijn dat "Padd winkels"? Als ik zoek op Padd winkel krijg ik hele foute rookwaar
.