VZH of springzadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie05

VZH of springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 11:46

Hallo allemaal :D

Nou mijn VZH zadel heeft een kapotte boom, nou moet ik dus een nieuwe kopen maar nou twijfel ik of ik een springzadel of VZH zadel zou kopen.

Ik heb al een dressuurzadel en met me VZH deed ik dan ook springen. Ik wil straks ook wedstrijden springen gaan doen en wil ook heel graag crossen gaan doen. Maar ik rij ook veel op het strand en langs de weg en dat deed ik ook altijd met me VZH. Maar ik vroeg me dus af wat ik het beste kan kopen. Zit het bijvoorbeeld lekker met een springzadel op het strand en langs de weg?? Met me dressuurzadel wil ik liever niet naar het strand vanwege het zout wat er allemaal op komt.

Morrie05

Re: VZH of springzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:22

NIemand die het weet? :(

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:23

Aangezien je ook al een dressuurzadel hebt, zou ik voor een springzadel kiezen.

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:26

Oke thnx :D Dat zit dus ook gewoon lekker op het strand en langs de weg?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:27

ik heb naast mijn dressuurzadel eveneens een vzhzadel gehad. Omdat die na een jaar of wat minder goed bleek te liggen en ik opzoek ging naar een ander zadel heb ik voor een springzadel gekozen, dit omdat ik wat fanatieker was geworden met springen. Het springen en crossen vind ik fijner met dit zadel dan met m'n oude vzhzadel.

Qua buitenritten... ik ging eigenlijk (bijna) altijd naar buiten met m'n dressuurzadel omdat die lekkerder zat voor langere ritten dan mijn vzh-zadel. met m'n springzadel ben ik het ook maar eens gaan proberen. Behalve dat de kortere beugels wat kramp in de knieën wil veroorzaken bij langere stukken stappen bevalt het springzadel me buiten beter dan m'n dressuurzadel. Vooral een flinke galop is daarmee fijner. Ik ga tegenwoordig dus meestal naar buiten (ook langs de weg en strand) met het springzadel. het springzadel zit lekkerder dan het vzhzadel, maar dat kan ook per merk/type verschillen natuurlijk...

ik zou dus ook voor een springzadel gaan ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:29

Oke thnx! En wat voor type springzadel hebben jullie??

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:29

Daar kan ik niet over beslissen, weet niet wat jij verstaat onder 'lekker' zitten.
Naar mijn mening kun je prima op buitenrit met een springzadel.

Ik heb op dit moment even geen springzadel maar denk dat ik straks met een rossner thuis kom.
Ik rij voornamelijk dressuur, springzadel is dus een 'extra'.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 12:39

ik zou gewoon een zadelmaker laten komen met veelzijdigheids- en springzadels in jou prijsklasse en dan verschillende zadels proberen. dan kom je er vanzelf achter wat fijner voor je zit en welke het best op je paard liggen.

Ik heb een Chamberlain erop liggen, dat merk lag er qua dressuurzadel het best op, dus toen ik m'n zadelmaker een jaartje later voor een springzadel liet komen vroeg ik naar dat merk, en toevallig had hij daarvan net een mooie tweedehands liggen in de juiste maat. die was dus ook gauw verkocht ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 12:40

Bedankt voor jullie reacties!! Ik ga even kijken voor een leuke springzadel.

Hur_by

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 13:17

ik zou voor een spring zadel gaan