Pinokkio-zadeltje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marjolijn83

Pinokkio-zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 21:07

Hallo,

wat zijn jullie ervaringen met het zogenoemde Pinokkio-zadeltje voor shetlanders? Ligt en zit dat een beetje? Zit er een boom in? Pasvorm? Niet voor mezelf hoor, maar voor een 8-jarig meisje dat mogelijk een beetje op mijn pony'tje gaat rondhobbelen :)

Groetjes!

pietaaa

Re: Pinokkio-zadeltje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:08

ik vind het een prima zadeltje om zo nu en dan te rijden maar om echt aan het werk denk ik niet

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:10

Ze zijn niet bepaald stevig... Er viel een meisje van mijn merrie doordat het zadel schoof, was direct het hele zadel zo kapot dat ik hem weg moest gooien...
Ik zou eerder voor een Norton Rexine Junior gaan, die is goedkoper en ligt 20x beter.

Elliinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 19:27

Vind ze wel handig en zijn niet zo duur, op pourcheval heb je er een incl de toebehoren al voor 60. Die heeft van die verstelbare "kussens'' aan de onderkant zodat het zadeltje wel moet kunnen passen.Mocht het zadel dan nog schuiven er ook nog een ring aan voor waar je een staartriem aan kan bevestigen.
Ze hebben geen boom en ik gebruik hem verder ook alleen maar voor mijn zusje die af en toe op mijn shetje rondhobbeld. :+

Arie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:13

Ik heb een pinokio voor mijn zoontje op mijn Haf, ligt wel stevig en schuift niet snel. Je moet er denk ik niet echt mee willen rijden maar rond hobbelen is prima. Wegens te weinig gebruik is het zadeltje te koop. Heb je intresse stuur even een pb-tje.

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:49

idd om een beetje rond te hobbelen kan het geen kwaat wil je echt gaan rijden zou ik toch voor een ''gewoon'' leren zadel gaan anders kan je de rug van je paard nog wel ens vlink verklooien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:56

Marjolijn83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 20:15

Bedankt voor de reacties, ik ben al een beetje op weg geholpen!

@FlorisSam: de zadeltjes die jij als suggestie geeft zijn inderdaad heel leuk, alleen ben ik bang dat die veel te groot worden voor mijn pony. Het betreft namelijk een shet van ongeveer 93 cm, dus een 14 of 15 inch zadeltje is te lang voor zijn rug. Met de Norton heb ik zelf mindere goede ervaringen jammer genoeg :(

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 20:18

Heb er wel ervaring mee, ze zijn idd niet erg stevig en voor het echte werk zou ik een ander pony zadel nemen,
maar om er gewoon rustig mee te rijden is het prima. Als je er netjes mee om gaat kan het best lang mee.
@FlorisSam: Had dat zadeltje van EJ ook in m'n gedachten, vind het erg leuk voor een shet..

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 22:10

pinokkio zadeltjes is inderdaad prima om heel af en toe een kind op de shet mee rond te laten hobbelen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:52

Ik heb een winteczadeltje op mijn shet liggen, en mijn shet is kleiner dan die van jou ;)
Dit zadel is 12 inch, groter is echt te lang op de rug van zulke kleintjes.. En mn pny zn rug is me dierbaarder dan mn geld!
Ook deze heeft kussens die je met klittenband kan verzetten. Maar toch wel de vorm en stevigheid van een echt zadel.

Hier een foto:
Afbeelding

Ik ben er zelf erg tevreden over en de kids die erop zitten ook! :D
Koste me geloof ik 130 euro kaal..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-11-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 18:54

ik heb een 15inch vzh zadel te koop was van onze shet is inc toebehoren staartriem en beugels(riemen) singel en dekje.zadel is zwart heeft achter en voor waar wat leer weg is maar prima om mee te rijden boom ook goed.ik vraag er 25euro voor

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 19:00

Ik heb er 1, hij word 1x per week gebruikt, inderdaad beetje rondhobbelen.
het is nogal hard, ( ik heb er 1x op gezeten, maar het is dan ook niet gemaakt voor mensen van 13) maar mn verzorger rijd erop!

ps; weet iemand iets wat je erover heen kan doen, wat zacht is, iets van bont of gel ofzoo?? hij is 14 inch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 20:30

Ik heb ook een shet van 90 cm,
helaas nog steeds geen passend zadeltje kunnen vinden :n
Misschien dan toch maar een op maat gemaakt zadeltje....