Ervaringen trekker pro endurance zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1303

Ervaringen trekker pro endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 19:15

Hallo,

We hebben sinds 2 weken een 10-jarige draver. Zij is pas sinds 5 maanden onder het zadel. We zijn dus nu op zadeljacht. Omdat ik bang ben steeds een nieuw boomzadel te moeten aanschaffen, vanwege veranderingen in haar bespiering, verdiep ik mij dus ook in mogelijkheden van boomloos.
Ik heb al veel gelezen over de trekker pro endurance, ook oude topics hier op bokt. Zijn er mensen die dit zadel echt al langer hebben en er veel mee rijden en tevreden zijn.
Daarnaast vindt ik de boomzadels van massimo (trail en tolt) eventueel ook een optie, ik heb begrepen dat die enigzins door een zadelmaker te verstellen zijn.

Ik hoor het graag.

Grtjes Yvonne

zafina1

Re: Ervaringen trekker pro endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:46

mijn zusje heeft een tijdje voor toen haar paard een trekker pro gehad van wegen heel snel weer terug komen van de spieren maar ook zo weer weg zijn van de spieren.

zij zelf vond het een fijn zadel maar na een tijdje dacht ze weer van nee niet weer rijden niet weer dat zadel toen wilde ze graag weer een normaal zadel.

maar omdat ik van uit ga dat jou paard straks gewoon zijn bespiering houd is het een best fijn zadel en kan je later ook weer overstappen op een gewoon zadel.

ik weet niet wat je intensies verder zijn?

reiziger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:09

Ik heb hem, en vind hem ideaal. Hij heeft de stevigheid van een boomzadel, en de flexibiliteit van een boomloos. Hij sluit heel mooi aan en ligt heel stabiel op alledrie mijn paarden! Bovendien is de voorboom heel makkelijk bij te stellen, zonder dat je beugels hoeft te verwisselen oid. Het zit anders dan een dressuur boomzadel, maar de zit is prima verder.

Silence

Re: Ervaringen trekker pro endurance zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:12

Ik heb hem als testzadel gehad, maar uiteindelijk niet gekocht.
Ik kwam er met zulke rugpijn vanaf dat ik er dagen last van had.
Dat had ik echt nog nooit meegemaakt.

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:53

Ik heb hem ook als testzadel gehad. Ik heb hem uiteindelijk ook niet genomen.
Ik vond hem van voren heel breed zitten en had steeds het gevoel naar achteren gedrukt te worden.
Ik had hem eigenlijk voor mijn paard omdat die heel moeilijk was met zadels. Bij deze de 1e dagen niet en ineens ging de knop weer om.
Nu heb ik zelf een Bates Innova (omdat hij ook zo veranderde in bouw) met cair.
De cair vormt zich naar zijn rug en je kunt de brug v/d boom verbreden en versmallen. Misschien ook een optie?
Succes!

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 21:05

Ik heb er net één voor mijn fjord gekocht en ik vind het ideaal. Wat reiziger al zegt heeft hij de stevigheid van een boomzadel maar is toch flexibel. Het ligt als een huis en schuift helemaal niet, in tegenstelling tot de andere boomloosjes die ik heb geprobeerd.
Ik zit er erg lekker in en mijn paard beweegt er super onder.

Ik heb trouwens wel de endurance pro, of adjust, de duurdere versie zeg maar. De classic heb ik geprobeerd en daar zat ik zelf echt voor geen meter in, het verschil in beide modellen vond ik enorm groot.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 08:06

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 10:45

Massimo kan geloof ik twee maten versteld worden. Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad bij mijn Draver, ik laat het regelmatig checken en eventueel opvullen.