Bedankt voor jullie reactie, ik ben nu druk bezig om een goede zadelpasservice te vinden. Kwam er twee tegen die me erg aanspraken maar dan moet je naar hun toe. Maar ik vind het belangrijk dat mijn paard ontspannen is met het uitproberen van een nieuw zadel. En op vreemd terrein en meestal binnenbak (kent hij helemaal niet), ben ik bang dat dit een vertekend beeld gaat geven (is paard gespannen door de omgeving/of zadel). Ik had gehoopt dat mijn huidige zadel de eerste jaar of 2 zou doorstaan, maar helaas..... Toch wel een probleem want ik wil echt een goed passend zadel, maar het is ook super zonde om over 1 of 2 jaar weer een nieuwe te moeten kopen..... het is natuurlijk absoluut geen ideale leefdtijd om een nieuw zadel te kopen...
Bastarasta; Ik heb even de fairfax dressuur opgezocht, mooi zadel voor de prijs die ik in mijn hoofd heb. En heel belangrijk aanpasbaar!
heb een zadelsservice gevonden die door heel het land reist met zowel Massimo als fairfax, wel ga ik even kijken of ik ervaringen van de passervice kan vinden. Want een goed zadel is alleen goed als hij goed wordt aangemeten, bedankt voor je tip!
He Claudia, ik heb ook de Bates Innova met cair bekeken, heel mooi zadel maar boven budget op dit moment (heb mijn man met moeite kunnen overtuigen dat mijn dure prestige zadel van 3 jaar oud echt niet meer past, en er weer een nieuw moet komen
) Ik vind die Massimo er ook zo heerlijk comfortabel uitzien, maar ik vraag me af of dat genoeg aanpasbaar is voor in de toekomst. Ik vraag me trouwens af of het "kleine" type trekpaard als de noordzweed ook zolang zoveel doorgroeid. Bespiering zal zeker veranderen want hij heeft nu natuurlijk nog een heerlijk lui leventje
, maar of dat meer dan 2 boommaten zal zijn....... pfff moeilijk hoor.
kwekk; Je hebt helemaal gelijk. Bij mijn prestige zadel had ik eigenlijk nadat hij 2 boommaten was verbreed al geen heel goed gevoel. Hij ligt heel stabiel hoor klappert niet etc. Maar dan denk ik, de boom is wel aangepast, maar de keilkussens bijv. en singelplaats etc is eigenlijk niet gemaakt voor dit type paard. Door de verbreding van de boommat ligt de kamer van het zadel bijv. ook heel hoog boven de schoft, diepste punt is dan wel weer mooi in het midden van het zadel. Ik heb dan ook het vermoeden dat hij ergens verkeerd drukt of knelt. Ik denk omdat hij nog niet lang onder het zadel is het ook snel aangeeft, gelukkig want er zijn nog geen pijnlijke plekken of drukkingen op de rug! Het allermoeilijkste wordt het vinden van een goede deskundige zadelpasservice......