plientjedres schreef:.
boomloos ben ik niet zo gek op.
ik heb de cheyenne gehad daar kreeg ik erge last van me rug van.
ik heb 2 weken terug het dreamsadlle gehad en daar was ik eigenlijk weg van alleen ook die was gewoon veelste lang.
en dat zal helaas het boomlose westernzadel dus ook zijn.
ik had namelijk heel graag de Nevada gehad.
Je noemt nu 2 zadels die qua basis heel erg op elkaar lijken dus het is niet zo gek dat je met beide een probleem had. Zelf kan ik niet overweg met Barefoot, ghost en trekker. Maar met een Freeform of Startrekk kan ik uren rijden zonder rugpijn. Het ene boomloze merk is het andere namelijk niet. Startrekk heeft 2 westernmodellen in het assortiment (waarvan 1 in een 53 cm shorty kan worden geleverd) en ook Freeform heeft sinds kort een prachtig westernzadel. Maar die van Freeform is volgens mij te lang voor jou. Daaraast heb je natuurlijk nog de Bob M, Hillason en Freemax al durf ik hiervan over de lengtes geen uitspraken te doen.
Heb je de Dream via Don van Buitenzinnig gehad? Zij hebben een startrekk western liggen waarmee ze eventueel langs komen om te proberen. Deze is iets minder dan 60 cm maar kan dus ook in shorty geleverd worden. Zit blijft dan hetzelfde maar het stuk leer achter de cantle komt dan te vervallen.