Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Daantjuh20 schreef:Ik heb toevallig mn korrektorpad te koop
Deze heb ik gebruikt bij mijn merrie met weke rug
Zitten 4 luchtzakken in die je kan vullen met lucht zoveel als je nodig hebt
Ik had dus alleen de 2 achterste zakken gevuld
johno schreef:waarom ga je niet een back-riser gebruiken?,dat is een gelachtig soort opvulstuk die je onder de kussens van je zadel legt,en op die manier ligt je zadel weer goed,en je bent ook nogeens niet duur uit,de prijs is ongeveer 45,-- euro(zo even uit mijn hoofd).
mariekie schreef:Ik heb hetzelde probleem met mijn 32 jarige pony.
Vorig jaar gaf de zadelmaker aan dat mijn zadel niet beter passend te maken was.
Ik rij er twee keer per week mee, en ben niet van plan om mega veel geld uit te geven aan een zadel waar ik straks niets meer aan heb.
mariska32 schreef:blue_kim schreef:Maar een boomloos zadel gaat toch ook min of meer vormen naar de rug? heb ik wel eens gehoord... correct me if i'm wrong...
maar die kan je dan dus ook weggooien als paardje 'weg' is.
nee,zadel houd dit prima.
Schangah schreef:back-riser is niet aan te raden omdat deze de druk niet goed verdeeld. Beter is de Korrektor met lucht. Maar dan moet je zadel niet te krap zijn.
blue_kim schreef:Hebbesje schreef:zon schuimrubberding eronder leggen? Die loopt schuin af waardoor de achterkant verhoogd wordt.
dat is een wig, maar die ik gezien heb in de winkel zijn niet zo dik, en dan kan ik er wel drie onderleggen... of heb je ze ook in dikkere uitvoeringen?
Duhelo schreef:
mariekie schreef:Het probleem is dat je je zadel op alle punten moet aanpassen, alleen bijv achter help niets.
Wat doe je dan met het gedeelte wat tussen de voor en achterkant ligt? Dat ligt dan helemaal vrij en als je er dan op gaat zitten dan word mijn pony in ieder geval niet blij..